جمع‌آوری ۵.۵ میلیارد تومان زکات در سیستان و بلوچستان
کد خبر: 3779060
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۹

جمع‌آوری ۵.۵ میلیارد تومان زکات در سیستان و بلوچستان

گروه اجتماعی - مدیرکل کمیته امداد سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان زکات واجب و مستحب از سطح استان جمع‌آوری شده است.

جمع آوری  5.5 میلیارد تومان زکات در سیستان و بلوچستان

مهدی عبادی، مدیرکل کمیته امداد سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 5 میلیارد و 500 میلیون تومان زکات واجب و مستحب از سطح استان جمع‌آوری شده است.
مدیرکل کمیته امداد استان با بیان اینکه این زکات شامل واجب، مستحب، فطره عام و سادات، کفاره عمد و غیرعمد بوده است، افزود: بیشترین مشارکت در پرداخت زکات مربوط به شهرستان دلگان در جنوب استان می‌شود.
وی اظهار کرد: زکات یکی از راه‎‌های دست‌یابی به عدالت اجتماعی محسوب می‌شود که پس از نماز در اولویت فروع دین قرار دارد و اجرای آن بارها در قرآن کریم مورد تأکید خداوند متعال قرار گرفته است.
عبادی با بیان اینکه زکات مقدمه از بین بردن محرومیت و زمینه‌ساز زدودن فقر در جامعه است، ادامه داد: با توجه به اهمیت زکات امسال بیش از 300 نشست در این حوزه در سیستان و بلوچستان برگزار شده تا این فرهنگ حسنه بیش از پیش گسترش یابد.
مدیرکل کمیته امداد استان بیان کرد: زکات جمع‌آوری شده، صرف امور مختلف از جمله رفع محرومیت‌ها، کمک به نیازمندان، تهیه جهیزیه، کمک به تحصیل نیازمندان، پرداخت کمک معیشت مددجویان و پروژه‌های عام‌المنفعه می‌شود.

انتهای پیام

captcha