اردبیل؛ جزو استان‌های پاک در شیوع آسیب‌های مواد مخدر در مدارس
کد خبر: 3779441
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۲

اردبیل؛ جزو استان‌های پاک در شیوع آسیب‌های مواد مخدر در مدارس

گروه اجتماعی- دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد:‌ آموزش و پرورش استان ‌در رتبه ۳۰ ‌بین ۳۱ استان کشور قرار داشته و جزو استان‌های پاک در شیوع آسیب‌های مرتبط با مواد مخدر در سطح مدارس است.

به گزارش ایکنا از اردبیل، بهنام بهشتی، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، روز گذشته، ۱۷ دی ماه، ضمن ابراز خرسندی از این موضوع ادامه داد: با توجه به تنوع بازار مواد مخدر و ترفند‌های روزآمد سوداگران آنها، ما نیازمند ارتقای فعالیت‌های پیشگیرانه و مراقبتی در سطح استان به ویژه در سنین دانش آموزی هستیم و نباید در این مورد غفلت یا کوتاهی داشته باشیم.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان با اشاره به وضعیت شیوع مواد مخدر در استان و اقدامات درمانی و پیشگیرانه توسط دستگاه‌های عضو شورای هماهنگی، حرکت به سمت کاهش تقاضا را از طریق توانمند سازی روانی -اجتماعی آحاد جامعه، از اولویت‌های شورا دانست و نقش آموزش و پرورش را در این زمینه ممتاز و ویژه بیان کرد.

۵۰ درصد مدارس استان تحت برنامه‌های پیشگیرانه از مواد مخدر قرار دارند
منصور صاحب، معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان اردبیل هم در این نشست، با ارایه گزارشی از فعالیت‌های انجام گرفته در سطح آموزش و پرورش بر اساس وظیفه ذاتی و نیز تفاهم نامه منعقده با ستاد مبارزه با مواد مخدر، از اختصاص بالغ بر سه و نیم میلیارد ریال در نیمه اول سال تحصیلی به برنامه‌های توانمند سازی رشد مدار دانش آموزان، والدین و معلمان خبر داد.
صاحب به برگزاری ۱۹ کارگاه تربیت مدرس استانی برنامه‌های رشد مدار اشاره و افزود: این ظرفیت ایجاد شده توسعه و ارتقای کمی و کیفی برنامه‌های محافظتی و مراقبتی در سطح مدارس را توسعه حواهد داد.
وی گفت: هم اکنون ۵۰ درصد مدارس استان تحت برنامه‌های پیشگیرانه قرار دارند و ما سعی خواهیم کرد که علاوه بر برنامه‌های تخصصی آموزش و توانمند سازی، آگاه سازی عمومی را با استفاده از ظرفیت‌های درون و برون سازمانی درتمامی مدارس استان توسعه بدهیم.
انتهای پیام

captcha