فارغ‌التحصیلان، مهارت لازم برای ورود به بازار کار را کسب کنند
کد خبر: 3779650
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۱

فارغ‌التحصیلان، مهارت لازم برای ورود به بازار کار را کسب کنند

گروه اجتماعی ـ معاون هماهنگی و امور مجلس جهاد دانشگاهی گفت: لازم است فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، مهارت لازم برای ورود به بازار کار را کسب کنند.

فارغ‌التحصیلان، مهارت لازم برای ورود به بازار کار را کسب کنند

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، شریفی‌زاده، معاون هماهنگی و امور مجلس جهاد دانشگاهی صبح امروز، 18 دی‌ماه‌ در نشست مشترک با رئیس دانشگاه ارومیه بهمراه سرپرست و معاونان جهاد دانشگاهی استان با بیان اینکه هر نهاد و سازمانی در سطح کلان کشوری برای توسعه و پیشرفت اهدافی دارد که این اهداف باید در سطح خرد نیز تعریف شود و تسری یابد تا آن کشور و مجموعه رشد کند، افزود: برآیند هم‌افزایی بین مجموعه‌ها و بهره‌گیری از اهداف کلان در سطح خرد، آینده روشن برای کشور را بدنبال خواهد داشت.
وی با اشاره به اینکه تولید مقالات علمی دانشگاهی در مستحکم‌تر شدن پایه‌های علمی مؤثر است، افزود: صرف نوشتن مقاله کافی نیست، بلکه این مقالات باید متناسب با نیاز جامعه باشند، تا درجهت توسعه کشور نیز بتوان از آنها استفاده کرد.
شریفی‌زاده با تأکید بر اهمیت مهارت‌آموزی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی، تصریح کرد: آموزش‌های دانشگاهی باید مبتنی بر شغل باشد و فارغ‌التحصیلان مهارت لازم برای ورود به بازار کار را کسب کنند.

مهارت‌آموزی و اشتغال‌پذیری؛ دغدغه اصلی کشور
رحیم حب‌نقی، رئیس دانشگاه ارومیه نیز در این دیدار مهارت‌آموزی و اشتغال‌پذیری را دغدغه جدی اظهار کرد و یادآور شد: امروزه مسئله مهارت‌آموزی از اهمیت بالایی برخوردار است.
وی با بیان اینکه متأسفانه فارغ‌التحصیلان دانشگاهی مهارت لازم برای ورود در بازار کار را آنگونه که انتظار می‌رود ندارند، ضمن تاکید بر اینکه امروزه ایجاد اشتغال در پست‌های دولتی برای خیل کثیر فارغ‌التحصیلان مقدور نیست، اظهار کرد: باید در بین دانشجویان مهارت و توانایی لازم ایجاد شود که با کسب مهارت لازم اشتغال‌زایی کنند.
وی اشتغال مبتنی بر دانش از طریق دانشگاه را در توسعه مؤثر دانست و یادآور شد: جهاد دانشگاهی استان به‌عنوان الگویی موفق در مسیر اشتغال دانش‌بنیان حرکت کرده و جز نهادهای انقلابی موفق بودند.
انتهای پیام

captcha