دیدار نماینده آمریکا با طالبان در قطر
کد خبر: 3779654
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۲

دیدار نماینده آمریکا با طالبان در قطر

گروه بین‌الملل ــ نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان با نمایندگان گروه طالبان بر سر میز مذاکره می‌نشیند.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری «آریانانیوز» افغانستان؛ شورای عالی صلح گفت که زلمی خلیل‌زاد، نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان طی فردا 19 دی (9 ژانویه) برای مذاکره با نمایندگان طالبان در قطر دیدار می‌کند.

عطاءالرحمان سلیم، معاون شورای عالی صلح افغانستان اظهار کرد: این نشست با هدف اعتمادسازی میان نمایندگان آمریکا و گروه طالبان درباره صلح افغانستان در شهر دوحه برگزار می‌شود. البته پیش از برگزاری این نشست، شورای عالی صلح در جریان گذاشته شده است.

وی گفت: شورای عالی صلح به این نشست دعوت نشده و درباره جزئیات بیشتر این نشست در جریان نیست، ولی تلاش می‌شود تا زمینه مذاکرات مساعد شود. در این نشست، نمایندگان عربستان سعودی، پاکستان و امارات متحده عربی حضور نخواهند داشت.

در همین حال، یک مقام‌ طالبان که خواست نامش فاش نشود اظهار کرد: ما در روز چهارشنبه 19 دی در شهر دوحه با مقام‌های ایالات متحده آمریکا دیدار می‌کنیم. این نشست دو روزه است.

این نشست، چهارمین دیدار نماینده آمریکا با نمایندگان طالبان است که برای دسترسی به توافق برای مصالحه در افغانستان انجام می‌شود،‌ هر چند تاکنون مقام‌های آمریکایی در این باره چیزی نگفته‌اند.

گفتنی است، آخرین نشست خلیل‌زاد با نمایندگان گروه طالبان با حضور نمایندگان پاکستان، امارات متحده عربی و عربستان سعودی طی ماه دسامبر در ابوظبی برگزار شد. نمایندگان طالبان در این نشست،‌ حاضر به گفت‌وگو با هیئت اعزامی افغانستان به این شهر نشدند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
captcha