فعالیت 298 کانون هلال احمر در استان کردستان
کد خبر: 3779707
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۱

فعالیت 298 کانون هلال احمر در استان کردستان

گروه اجتماعی- مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کردستان به وجود 298 کانون هلال احمر در شاخه‌های مختلف در استان اشاره کرد و گفت: 19 هزار و 121 نفر عضو کانون‌های هلال احمر استان هستند.

فعالیت 298 کانون هلال احمر در استان کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، محمدباقر محمدی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان امروز، 18 دی ماه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان کردستان اظهار کرد: براساس آمارها از 43 بلایای طبیعی که در دنیا وجود دارد 37 نوع آن در ایران نیز اتفاق می‌افتد که استان کردستان هم یکی از استان‌های حادثه خیز کشور است.
وی افزود: استان کردستان همانند کرمانشاه بر روی گسل قرار دارد که مهم‌ترین آن گسلی است که از شمال شهر بندرعباس به فاصله 1354 کیلومتر از استان کردستان عبور می‌کند و وارد کشور عراق می‌شود که از آن به عنوان گسل پیشانی زاگرس یاد می‌شود.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان بیان کرد: این گسل شهرهای کامیاران، سروآباد، مریوان، سنندج و بانه را تحت تاثیر خود قرار داده و در نتیجه استان کردستان مستعد زلزله‌های مهیب است.
تصادفات جاده‌ای بیشترین آمار حوادث استان کردستان را به خود اختصاص داده است
وی با اشاره به اینکه استان کردستان دارای هشت هزار و 80 کیلومتر جاده اصلی است، عنوان کرد: تصادفات جاده‌ای بیشترین آمار حوادث استان را به خود اختصاص داده است.
محمدی اعلام کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 503 مورد حادثه را در استان کردستان شاهد بوده‌ایم که 379 مورد آن حوادث جاده‌ای بوده است.
وی با اشاره به اینکه امسال سه هزار و 498 نفر در استان از این حوادث متاثر بوده‌اند، افزود: 124 نفر متاسفانه سر صحنه حادثه فوت شده‌اند، 289 نفر به مراکز درمانی منتقل و 142 نفر هم به صورت سرپایی درمان شده‌اند.
فعالیت 11 پایگاه ثابت امداد و نجات جاده‌ای در کردستان
مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان با اعلام اینکه در استان کردستان، 11 پایگاه ثابت امداد و نجات جاده‌ای، 6 پایگاه موقت، یک پایگاه امداد هوایی و یک تیم واکنش سریع فعال هستند، گفت: 118 تیم عملیاتی آماده در استان کردستان وجود دارد که در قالب 585 نفر ساماندهی شده‌اند.
وی با اشاره به کمبود فضای انباری استاندارد در استان، عنوان کرد: 9 هزار و 364 متر فضای انباری در استان موجود است که پنج هزار متر آن استاندارد بوده و حداقل نیازمند چهار هزار متر فضای استاندارد دیگر هستیم.
محمدی در ادامه به برگزاری 305 کلاس آموزشی در سال جاری اشاره و اعلام کرد: پنج هزار و 902 نفر در این کلاس ها آموزش‌های لازم را دیده‌اند که این آموزش‌ها تاثیر بسزایی در کاهش تلفات دارد.
وی همچنین با اشاره به آموزش 3 هزار و 988 نفر در برنامه‌های آگاه‌سازی عمومی هلال احمر استان؛ از اجرای طرح خادم(خانواده آماده در مخاطرات) و آموزش 15 هزار و 500 حانوار در مدت یک سال گذشته در این طرح خبر داد.
375 دوره آموزشی مقابله با حوادث مین و مواد منفجره
مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان در بخشی دیگر از سخنان خود با عنوان اینکه استان کردستان در دوران دفاع مقدس یکی از استان‌های جنگ زده بوده هنوز قسمت‌هایی از استان آلوده به مین هستند، افزود: در این راستا هرازچندگاهی شاهد حوادثی در این زمینه هستیم که در راستای چگونگی مقابله با حوادث مین و موادمنفجره، 375 دوره آموزشی در استان برگزار شده و چهار هزار و 746 نفر در این دوره‌ها آموزش دیده‌اند.
وی همچنین به وجود 298 کانون هلال احمر در شاخه‌های مختلف در استان اشاره و ذکر کرد: 19 هزار و 121 نفر عضو کانون‌های هلال احمر استان هستند.
محمدی گفت: طرح ایمنی و سلامت مسافران نوروزی و طرح ملی دادرس هم همچون سال گذشته در استان کردستان برگزار می‌شود.
اردوگاه هلال احمر در استان کردستان وجود ندارد
مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان افزود: متأسفانه در استان کردستان اردوگاه هلال احمر وجود ندارد که امیدواریم با قول مساعد دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور به زودی شاهد کلنگ زنی یک اردوگاه تفریحی، فرهنگی و ورزشی در استان باشیم.
وی در پایان سخنان خود با اشاره به ترور یکی از امدادگران جمعیت هلال احمر شهرستان کامیاران در تیرماه امسال، یادآور شد: عوامل این ترور شناسایی شده‌اند که وابسته به یکی از گروهک‌های تروریستی بوده‌اند.
انتهای پیام

captcha