درخواست کمک آوارگان سوری در برابر طوفان «نورما»
کد خبر: 3779857
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۰

درخواست کمک آوارگان سوری در برابر طوفان «نورما»

گروه بین‌الملل ـ پناهندگان سوری در اردوگاه‌های لبنان، از سازمان ملل متحد و نهادهای بین‌المللی بشردوستانه خواستند آن‌ها را از سرما و طوفان «نورما» نجات دهند.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری عربی آناتولی؛ بارش برف و کاهش دمای هوا موسوم به طوفان «نورما» در بسیاری از مناطق کوهستانی لبنان ادامه دارد و بخشی از این کشور را سفیدپوش کرده است.

در این شرایط دشوار، پناهندگان سوری از سازمان ملل و نهادهای بشردوستانه درخواست کمک کردند.

محمد الحمصی، یکی از این پناهندگان که در اردوگاه‌های منطقه عرسال زندگی می‌کند، در این باره تصریح کرد: «پناهندگان در این اردوگاه از کمبود سوخت برای روشن کردن بخاری‌ها رنج می‌برند».

وی با بیان این که پناهندگان برای گرم‌کردن کودکان خود به آتش زدن لاستیک و لباس‌های کهنه پناه برده‌اند، گفت: «دمای هوا به شدت پایین آمده و وضعیت انسانی داخل اردوگاه‌ها بسیار سخت شده است».

الحمصی خواستار تامین هرچه سریعتر سوخت مازوت، پتو و چادر شد و تاکید کرد: «چادرهای قدیمی به دلیل شرایط آب و هوایی کهنه شده و قابل استفاده نیستند».

همچنین، پناهندگان سوریه در اردوگاه‎های جنوب لبنان با شکستن ستون‌های برخی خیمه‌ها و ورود آب به آنها از سازمان ملل متحد، جمعیت‌های حقوق بشر و هیئت‌های مدنی درخواست کمک فوری کردند.

گفتنی است؛ طوفان نورما از صبح روز یکشنبه (16 دی‌ماه) آغاز و به مرور شدیدتر شده است. وزش باد سنگین که بر اساس اعلام منابع رسمی سرعت آن بیش از ۱۰۰ کیلومتر در ساعت است باعث شده شهر‌های ساحلی لبنان از جمله بیروت، طرابلس، صیدا و صور با امواج سهمگین دریای مدیترانه روبرو شوند.

همچنین به علت بارش شدید برف وکولاک در حوزه شرقی خاورمیانه راه بین‌المللی میان سوریه ولبنان در منطقه «ضهر البیدر» مسدود شد.

انتهای پیام

captcha