امنیت پایدار در مزر‌های ایران و جمهوری آذربایجان حاکم است
کد خبر: 3779876
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۱

امنیت پایدار در مزر‌های ایران و جمهوری آذربایجان حاکم است

گروه سیاست و اقتصاد ـ فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران گفت: در زمان حاضر هیچ‌گونه مشکلی در طول مرز‌های ۲ کشور ایران و جمهوری آذربایجان وجود ندارد و امنیت پایدار در این مرز‌ها حاکم است.

به گزارش ایکنا از اردبیل، سردار قاسم رضایی، فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران عصر روز گذشته، ۱۸ دی‌ماه‌ در جریان سفر به پارس آباد مغان در جمع خبرنگاران گفت: ۷۵۶ کیلومتر مرز مشترک آبی و خاکی بین ایران و آذربایجان وجود دارد که این مرز‌ها به لحاظ همکاری‌ها و روابط خوب از امن‌ترین مرز‌های کشور است.
وی با اشاره به روابط خوب مرزبانان ۲ کشور گفت: در سایه این روابط و همکاری‌های مطلوب، مرز‌های ایران و جمهوری آذربایجان به مرز‌های دوستی تبدیل شده است.
وی با تاکید بر حفظ امنیت و ارتقای آن در طول نوار مرزی مشترک، ادامه داد: ایران و جمهوری آذربایجان دارای علایق و اشتراکات فراوانی هستند و این در ایجاد و حفظ امنیت مرز‌ها و تحکیم روابط مرزی تاثیر زیادی دارد.
رضایی از برگزاری اجلاس فرماندهان مرزبانی ۲ کشور در روز چهارشنبه (امروز) در بیله سوار خبر داد و گفت: در این نشست همه فرماندهان مرزبانی میدانی ۲ کشور حضور خواهند داشت.
وی اضافه کرد: بر اساس پروتکل و توافق فرماندهان مرزبانی ۲ کشور، برای اولین بار آیین لحظه تحویل سال نو با حضور مرزبانان ۲ کشور در یکی از نقاط صفر مرزی ایران و آذربایجان برگزار می‌شود که چنین مراسمی می‌تواند در تعمیق روابط ۲ کشور و ارتقای امنیت مرز‌ها تاثیر گذار باشد.
انتهای پیام

captcha