لرستان رتبه سوم را در رشد بودجه دارد
کد خبر: 3779939
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۹

لرستان رتبه سوم را در رشد بودجه دارد

گروه اقتصاد - استاندار لرستان با اشاره به رشد بودجه استان در سال آینده، گفت: این استان رتبه سوم کشور را بین استان‌های کشور به جهت رشد بودجه سال ۹۸ دارد.

لرستان رتبه سوم را در رشد بودجه داردبه گزارش ایکنا از لرستان، سیدموسی خادمی، استاندار لرستان، امروز چهارشنبه، ۱۹ دی در گردهمایی فصلی ائمه جمعه لرستان در دفتر نماینده ولی‌فقیه در لرستان به افتتاح دو منطقه ویژه اقتصادی در لرستان اشاره و با ذکر این مطلب که هزار و ۷۱۰ میلیارد تومان سال آینده در قانون بودجه برای این استان در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: بخشی از این بودجه صرف حقوق ۳۴ دستگاه اجرایی استان شده است.
وی به سرمایه‌گذاری بانک‌ها در شرکت پارسیلون اشاره کرد و افزود: دو منطقه ویژه برای خرم‌آباد و کوهدشت در نظر گرفته شده است که پارسیلون به منطقه ویژه خرم‌آباد تبدیل خواهد شد.
خادمی با تاکید بر این‌که ۳۹۱ میلیارد تومان از بودجه در نظر گرفته شده برای استان بودجه جاری است، ادامه داد: تعدادی از دستگاه‌های اجرایی نظامی و انتظامی، آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها و قوه قضائیه حقوق را از بودجه ملی دریافت می‌کنند این در حالی است که یک و ۴۳ صدم بودجه کشور متعلق به لرستان است.
استاندار لرستان با اشاره به این‌که طرح‌های عمرانی نیز به دو گروه تقسیم می‌شوند، ادامه داد: مابقی بودجه استان صرف امور عمرانی می‌شود که این در حالی است که برخی از طرح‌های عمرانی مانند احداث سدها و چهار بانده‌ها دارای بودجه ملی هستند.
وی اعتبار طرح‌های عمرانی ملی را ۳۵۴ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: بودجه عمرانی لرستان در بودجه سال آینده از ۲۹۲ میلیارد تومان به ۳۵۴ میلیارد افزایش یافته است.
خادمی به رشد بودجه جاری ۱۹ درصدی بودجه لرستان نسبت به سال گذشته اشاره و تصریح کرد: اعتبار استانی لرستان که بین دستگاه‌های اجرایی توزیع می‌شود از ۸۶۰ میلیارد تومان به ۹۵۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.
استاندار لرستان به کسب رتبه سوم استان به لحاظ رشد بودجه اشاره کرد و افزود: درآمد تعریف شده برای لرستان حدود پنج هزار میلیارد ریال است این در حالی است که درآمد دولت از محل فروش نفت، مالیات و فروش برخی اموال ادارات حاصل می‌شود.
وی به بودجه ردیف‌های متفرقه در وزارتخانه‌ها اشاره کرد و افزود: جذب بیشتر بودجه‌های متفرقه در ارزیابی مدیران لحاظ می‌شود.

انتهای پیام

captcha