شب‌های خاطره با محوریت ۴۰ سالگی انقلاب برگزار می‌شود
کد خبر: 3780048
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۹

شب‌های خاطره با محوریت ۴۰ سالگی انقلاب برگزار می‌شود

گروه فرهنگی - مدیر دفتر حوزه هنری کاشان گفت: شب‌های خاطره با محوریت ۴۰ سالگی انقلاب برگزار می‌شود و چهار نمایشگاه خیابانی و نگارخانه‌ای نیز به همین مناسبت در کاشان برگزار خواهد شد.

شب‌های خاطره با محوریت ۴۰ سالگی انقلاب برگزار می‌شود

به گزارش ایکنا از اصفهان، به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان اصفهان، محمد قاسم‌زاده با بیان اینکه رسالت حوزه هنری در دو حوزه تولید آثار فاخر و پرورش هنرمندان ارزشی است، اظهار کرد: زیرمجموعه‌های هنری حوزه هنری شامل هنرهای تجسمی، آفرینش‌های ادبی و هنرهای نمایشی است که به فراخور هر کدام، کارگاه‌های آموزشی در حوزه هنری کاشان برگزار می‌شود.

وی ضمن اشاره به برگزاری شب‍‌های خاطره در دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری افزود: در دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری، ۳۰ پروژه تاریخ شفاهی و خاطرات رزمندگان را پیگیری می‌کنیم و شب‌های خاطره تحت عنوان راویان ایثار نیز به صورت ماهانه در حال برگزاری است.

مدیر دفتر حوزه هنری کاشان از چاپ نشریه‌ای با عنوان روایتگر با مضمون گزیده خاطرات رزمندگان کاشانی به صورت فصلنامه خبر داد و در خصوص دیگر برنامه‌های این دفتر گفت: سه انجمن ادبی آیینی، شعر آزاد و شعر اتباع با عنوان «صبح قلم» در روزهای مشخصی از هفته مشغول فعالیت هستند و کارگاه‌های آموزشی از قبیل آموزش نویسندگی، تئاتر و نمایش‌نامه‌نویسی برگزار می‌شود، برای ترم جدید نیز ثبت‌نام می‌کنیم و اگرچه در حوزه‌های دیگر نیز می‌توان ورود کرد، ولی به دلیل کمبود فضا از این کار خودداری کردیم.

قاسم‌زاده از پرداختن نشریه روایتگر به موضوع ناگفته‌های انقلاب و افراد کاشانی موثر در پیروزی انقلاب اسلامی مقارن با چهل سالگی انقلاب اسلامی خبر داد و افزود: شب‌های خاطره با محوریت ۴۰ سالگی انقلاب برگزار می‌شود و چهار نمایشگاه خیابانی و نگارخانه‌ای نیز به همین مناسبت در کاشان برگزار خواهد شد.

وی از برگزاری نمایشگاه چهل سالگی انقلاب در نهادهای پرتردد کاشان با موضوعات انقلاب، دفاع مقدس، اقتصاد مقاومتی و غیره خبر داد و اضافه کرد: این نمایشگاه‌ها از بهمن‌ماه شروع شده و چون جزء برنامه‌های دفتر حوزه هنری کاشان است، به صورت دائمی و در طول سال نیز برپا می‌شود.

مدیر دفتر حوزه هنری کاشان با بیان اینکه محل فعلی حوزه هنری که یک خانه تاریخی است از سال ۱۳۸۰ به حوزه هنری کاشان واگذار شده است، گفت: به دلیل اینکه سال به سال بودجه کاهش پیدا می کند با فقر بودجه مواجه هستیم و بر همین اساس مرمت این خانه به کندی صورت می گیرد به نحوی که مرمت این خانه تاریخی متوقف شده است و این موضوع جای تاسف دارد.

captcha