ضرورت تمرین آزمون‌های معنوی و ایمانی با فرزندان
کد خبر: 3780321
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۷
معاونت امور طلاب و دانش‌آموختگان حوزه علمیه بوشهر:

ضرورت تمرین آزمون‌های معنوی و ایمانی با فرزندان

کانون خبرنگاران نبأ ــ حجت‌الاسلام حامد بردستانی گفت: والدین سعی کنند آزمون‌های معنوی و ایمانی را با فرزندان خود در خانواده تمرین کنند مثلا از فرزندان خود بخواهند که نماز خود را در اول وقت بخوانند، اطرافیان خود را ناراحت نکنند و آن‌ها را راهنمایی کنند تا کالاهای تولید ملی بخرند.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ مراسم سالروز میلاد حضرت زینب کبری(س) و سالروز دستگیری تفنگداران آمریکای متجاوز به دست دلیرمردان سپاه پاسداران منطقه دوم دریایی بوشهر، جمعه شب، 21 دی از سوی هیئت مذهبی رایة العباس‌(ع) رهروان شهدا در محل حسینیه بلوار شهید چمران منطقه 1 شهر بوشهر برگزار شد.

تمرین آزمون‌های معنوی و ایمانی با فرزندان در خانواده

حجت‌الاسلام حامد بردستانی، معاونت امور طلاب و دانش‌آموختگان حوزه علمیه استان بوشهر در این مراسم جشن میلاد با بیان اینکه نماز جمعه عطیه الهی و محل هدایت‌گری بنیان‌های فرهنگی و سیاسی مردم جامعه بوده که اتحاد و همبستگی در زیر سایه ولایت فقیه محصول آن است، اظهار کرد: والدین سعی کنند آزمون‌های معنوی و ایمانی را با فرزندان خود در خانواده تمرین کنند مثلا از فرزندان خود بخواهند که نماز خود را در اول وقت بخوانند، اطرافیان خود را ناراحت نکنند و آنها را راهنمایی کنند تا کالاهای تولید ملی بخرند.

اجتماعی‌شدن افراد یک فرآیند تدریجی است

معاونت امور طلاب و دانش‌آموختگان حوزه علمیه استان بوشهر در ادامه با اشاره به اینکه اجتماعی شدن افراد یک فرآیند تدریجی است، افزود: عبرت‌آموزی یکی از لوازم داشتن روحیه انعطاف‌پذیری در مقابل شکست‌های خود و دیگران است و لذا در این رابطه مهارت حل مسئله یکی از مهارت‌های بسیار لازم برای رسیدن به توانایی انعطاف‌پذیری در زندگی فردی، خانوادگی، اداری و اجتماعی است.

حجت‌الاسلام بردستانی به موضوعات ارث، خدا و تربیت بر اساس تفسیر آیه 63 سوره مریم «تِلْكَ الْجَنَّةُ الَّتِي نُورِثُ مِنْ عِبَادِنَا مَنْ كَانَ تَقِيًّا» پرداخت و عنوان کرد: خداوند ارث مادی همچون ارثی که انسان‌ها از همدیگر می‌برند، نمی‌برد، بلکه ارثی معنوی از بندگان صالح خود می‌برد و آن ارث همان وجود فرزندانی از آنها است که در مسیر زندگی بندگی خداوند را می‌کنند.

اهم بودن رضایت خدا در تربیت خدامحورانه فرزندان

وی اضافه کرد: تربیت فرزندان اگر خدامحورانه باشد، هم ارث دهی به خدا و هم ارث بَری از خداوند را به دنبال خواهد داشت و تربیت خدامحورانه یعنی تربیت فرزندان به‌گونه‌ای که فرزندان ما همزمان با ورود به سن تکلیف، در هنگام قضاوت‌ها، تصمیم‌گیری‌ها، انتخاب‌ها، دوستی‌ها، دشمنی‌ها، گفتن و شنیدن‌ها، دیدن‌ها، رفت‌و‌آمدها برایشان رضایت خدا اهم باشد نه مهم؛ یعنی خواسته و رضایت خدا را مقدم برخواسته خود و رفقا بدارند.

این کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه حضرت امیرالمومنین، علی(ع) نماد جوانمردی و عدالت اجتماعی در جامعه بود، گفت: حضرت زینب کبری(س) عصاره زندگی الهی و آسمانی حضرت سیدة النساء العالمین(س) و حضرت سید‌الاوصیاء(ع) بود.

حضرت زینب کبری(س) رسانه صبر و ایمان در صحنه‌های کربلا بود

حجت‌الاسلام بردستانی با اشاره به اینکه صفات علمی و عملی و حلم پیامبر اسلام(ص) در حضرت صدیقه صغری(س) بروز و نمود دارد، افزود: حضرت زینب کبری(س) رسانه صبر و ایمان بود و در تمامی صحنه‌های کربلا در کنار حضرت امام حسین(ع) بود تا از مصیبت‌های سید و سالار شهیدان سبک‌تر و کمتر شود و حضرت زینب(س) محول‌الحوال صحنه‌های قیام عاشورای حسینی در کربلا بود که شجاعانه به مانند حضرت حیدر کرار مدافع اسلام ناب بود و به مانند حضرت زهرای اطهر(س) خطبه روشنگری و ظلم کفار را ایراد می‌کرد.

وی خاطرنشان کرد: وقتی حضرت مرضیه محدثه، زهرای اطهر(س) به عبادت می‌ایستاد ملائکه آسمان و زمین خدمتگزار منزل حضرت زهرای مرضیه‌(س) می‌شدند.

ایثار و بخشندگی ام‌المؤمنین موجب نشاط اجتماعی و آرامش در زندگی مردم جامعه شد

معاونت امور طلاب و دانش‌آموختگان حوزه علمیه استان بوشهر با ابراز اینکه بر اساس روایات حضرت خدیجه کبری‌(س) اولین کسی است که وارد بهشت می‌شود، گفت: ام‌المؤمنین، حضرت خدیجه کبری(س) تمامی اموال خود را وقف اسلام و حکومت نبوی کرد که همه منفعت این وقف اسلامی به امت می‌رسید و موجب نشاط اجتماعی و آرامش در زندگی مردم و سایر بخش‌های جامعه می‌شد.

مولودی‌خوانی در شب میلاد دخت شاه نجف

یادآور می‌شود، در پایان این آئین علیرضا پولاد، سیدحسن هاشمی و حسین معینی، ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در شب میلاد دخت شاه نجف به مولودی‌خوانی و ذکر منقبت پرداختند.

حامد فکوری

عکاس: محمد عبیدی

captcha