نشست علمای اسلام‌آباد و کابل برای پایان دادن به جنگ افغانستان
کد خبر: 3780369
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۷
به زودی برگزار می‌شود؛

نشست علمای اسلام‌آباد و کابل برای پایان دادن به جنگ افغانستان

گروه بین‌الملل ــ «نشست مشترک علما»، توافق جدیدی افغانستان و پاکستان برای صلح است که به زودی برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری «تسنیم»؛ احسان طاهری، سخنگوی شورای عالی صلح افغانستان اعلام کرد: به زودی نشست مشترکی بین علمای افغانستان و پاکستان در راستای پایان دادن به جنگ در افغانستان برگزار خواهد شد.

احسان طاهری، سخنگوی شورای عالی صلح افغانستان اظهار کرد: مقامات سیاسی و مذهبی پاکستان با برگزاری نشست مشترک علمای دو کشور توافق کرده‌اند. قرار است این نشست به زودی با میزبانی اسلام‌آباد برگزار شود.

عمر داودزی، رئیس شورای عالی صلح افغانستان که اخیراً به پاکستان سفر کرده بود، علاوه بر مقامات این کشور با شماری از رهبران مذهبی اسلام‌آباد نیز دیدار کرده است.

داودزی در سفر اخیرش به پاکستان با فضل الرحمان (رهبر جمعیت علمای پاکستان)، سراج‌الحق (رهبر جماعت اسلامی پاکستان) و اسفندیار ولی خان (رهبر حزب عوامی ملی پختونخوا) دیدار و گفت‌وگو کرد.

ولی خان، رهبر جماعت اسلامی پاکستان متعهد شده است که در روند صلح با دولت افغانستان همکاری کند. در این باره، دولت افغانستان تلاش می‌کند تا با برگزاری نشست علما، مشروعیت جنگ در این کشور را به چالش بکشد و طالبان را به مذاکره با دولت افغانستان وادار کند.

پیش از این، علمای افغانستان در نشست اندونزی و عربستان سعودی، جنگ افغانستان را غیرشرعی برشمردند که واکنش شدید گروه طالبان را نیز به دنبال داشت. گروه طالبان پیش از این با آمریکایی خواندن نشست‌های علما در راستای حمایت از دولت افغانستان، خواستار عدم حضور علما در چنین نشست‌هایی شده بود.

انتهای پیام

captcha