مشاغل کارکنان آرامستان همدان در گروه مشاغل سخت و زیان‌آور قرار گرفت
کد خبر: 3780404
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۶

مشاغل کارکنان آرامستان همدان در گروه مشاغل سخت و زیان‌آور قرار گرفت

گروه اجتماعی ـ مدیر آرامستان موقوفه همدان اظهار کرد: طی جلسه‌ای با حضور قائم مقام و اعضای هیئت رئیسه آرامستان‌های کشور در همدان مشاغل سخت و زیان‌آور کارکنان آرامستان جزء مشاغل سخت لحاظ شد.

ورود مشاغل کارکنان آرامستان همدان به مشاغل سخت و زیان آورمحراب غیاثوند، مدیر آرامستان موقوفه همدان در گفت‌و‌گو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: طی جلسه‌ای با حضور قائم مقام و اعضای هیئت رئیسه آرامستان‌های کشور در همدان مشاغل سخت و زیان‌آور کارکنان آرامستان جزء مشاغل سخت لحاظ شد.
وی افزود: پرسنل آرامستان‌ها از زحمت‌کش‌ترین و بی‌قید و شرط‌ترین افراد جامعه هستند که در سخت‌ترین شرایط یک انسان به او ارائه خدمت می‌کند اما متأسفانه آنگونه که باید از جایگاه اجتماعی خوبی در میان مردم برخوردار نیستند.
غیاثوند اضافه کرد: شأن این افراد بالاتر از کسانی است که در سایر نهاد‌ها و دستگاه‌ها مشغول به ارائه خدمت هستند چرا‌که جسد عزیزان آدمی را به خاک می‌سپارند.
مدیر آرامستان موقوفه همدان ادامه داد: در راستای احقاق حق این عزیزان جلسه‌ای با حضور قائم مقام و اعضای هیئت رئیسه آرامستان‌های کشور و مدیرکل اوقاف استان و شهرستان برگزار شد.
وی با اشاره به اینکه در این جلسه مشکلات و مسائل مربوط به پرسنل آرامستان بیان شد گفت: طی صحبت‌های صورت گرفته با تأیید اداره کار و تأمین اجتماعی از این پش شغل کارکنان آرامستان‌ها جز مشاغل سخت و زیان آور لحاظ خواهد شد.
غیاثوند با بیان اینکه این مجموعه گام‌هایی در راستای احقاق حق کادر آرامستان برداشته است، ابراز کرد: اجرای این طرح بستگی به مساعدت و همکاری سازمان تأمین اجتماعی و اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی دارد.
وی اظهار کرد: طبق ماده 76 آیین نامه کلیه شاغلین آرامستان‌ها اعم از کارگران و کارمندان مشروط به داشتن حداقل 7 هزار و 300 روز کاری جز مشاغل سخت محسوب شده و با پرداخت حق بیمه 20 ساله بدون شرایط سنی می‌توانند از بازنشستگی پیش از موعد استفاده کنند.
مدیر آرامستان همدان بیان کرد: در آرامستان موقوفه همدان 27 نیروی کار مستقیم و 25 نیروی کار غیر مستقیم در تمام ایام سال مشغول به ارائه خدمات هستند.
انتهای پیام

captcha