۴۱ پرستار نمونه خراسان شمالی تقدیر می‌شوند
کد خبر: 3780436
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۱
به‌ مناسبت میلاد حضرت زینب(س)؛

۴۱ پرستار نمونه خراسان شمالی تقدیر می‌شوند

گروه اجتماعی - مدیر اداره پرستاری دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی گفت: به مناسبت میلاد حضرت زینب(س) و بزرگداشت مقام پرستار از ۴۱ پرستار نمونه استانی و دو پرستار نمونه کشوری در جشن روز پرستار تقدیر می‌شود.

۱۰۰۰ پرستار در خراسان‌شمالی از بیماران مراقبت می‌کنندرضا فانی، مدیر اداره پرستاری دانشگاه علوم پزشکی استان در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌شمالی، اظهار کرد: از مجموع یک هزار و 278 پرستار،966 پرستار در حوزه درمان، 58 نفر در حوزه بهداشت و 27 نفر در حوزه آموزش علوم پزشکی و 197 نفر در بیمارستان‌های غیر دانشگاهی فعالیت دارند.
وی با اشاره به خدمات تعیین کننده و اثر گذار پرستاران، ادامه داد: ارائه خدمات تخصصی سلامتی از وظایف حرفه‌ای پرستاران بوده که همگام با سایر حرفه‌های پزشکی در سه حیطه پیشگیری، درمان و بازتوانی به همه افراد ارائه می‌شود.
فانی با بیان اینکه حداقل ۵۰ درصد پرسنل بیمارستان‌ها را پرستاران تشکیل می‌‍دهند، افزود: بیش از ۷۰ درصد این نیروها شامل جامعه بانوان بوده که همزمان درگیر نقش مادری و همسری نیز هستند.
وی با اشاره به کمبود پرستار که مسئله ای کشوری است ، خاطرنشان کرد: شیفت‌های ۲۴ ساعته به دلیل کمبود پرستار از مشکلاتی بوده که گروه پرستاران با آن مواجه می‌باشند.
فانی گفت: با توجه به استخدامی‌های اخیر دانشگاه و برنامه استخدامی ۱۹ هزار پرستار طی دو سال آینده در کشور، امیدواریم کمبود نیروی‌های پرستاری جبران شود.
وی با بیان اینکه به مناسبت میلاد با سعادت حضرت زینب (س) و بزرگداشت مقام پرستار، از ۴۱ پرستار نمونه استانی و دو پرستار نمونه کشوری در جشن روز پرستار تقدیر خواهد شد، گفت: تعهدات حرفه ای، انضباط اداری ، مهارت و توان بالینی، رضایت مندی بیماران ، ارتقای علمی و فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی از جمله شاخص های انتخاب این پرستاران برمبنای فرم وزرات متبوع است.
فانی یادآورشد: مراسم بزرگداشت مقام پرستار عصر روز دوشنبه ۲۴ دی ماه با حضور مسئولان استانی و دانشگاهی در تالار داریوش برگزار خواهد شد و از پرستاران نمونه تجلیل به عمل خواهد آمد.
انتهای پیام

captcha