روند صعودی قیمت کتاب ادامه دارد/ قرآن، پرشمارگان‌ترین کتاب آذرماه
کد خبر: 3780438
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۷
مقایسه آمار آذرماه ۹۶ و ۹۷/

روند صعودی قیمت کتاب ادامه دارد/ قرآن، پرشمارگان‌ترین کتاب آذرماه

گروه ادب ــ مقایسه آمار نشر کتاب در آذرماه سال جاری و سال گذشته نشان‌دهنده روند نزولی نشر کتاب و افزایش قیمت کتاب است.

روند صعودی قیمت کتاب/ قرآن پرشمارگان‌ترین کتاب ماه شدبه گزارش خبرنگار ایکنا؛ در آذرماه جاری ۶۱۸۶ عنوان کتاب منتشر شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۸۱۳۳ عنوان، ۲۴ درصد کاهش داشته است که در این راستا کتاب‌های عمومی ۱۳ درصد، کتاب‌های کودک و نوجوان ۳۷ درصد، کتاب‌های کمک‌درسی ۴۷ درصد و میانگین شمارگان ۴ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

نکته مهم‌تر اینکه، میانگین قیمت کتاب از ۱۸ هزار و ۲۲۴ تومان به ۲۴ هزار و ۶۸۲ تومان افزایش یافته که حاکی از افزایش ۳۵ درصدی است.

آمار مقایسه‌ای تعداد پدیدآورندگان به تفکیک جنسیت در آذرماه ۹۶ و ۹۷ نیز نشان می‌دهد تعداد آثاری که از سوی زنان و مردان نویسنده منتشر شده، هر دو با کاهش ۱۸ درصدی مواجه بوده است.

براساس آمار خانه کتاب؛ در آمار تعداد و درصد کتاب‌ها به تفکیک استان، نسبت به تعداد کل کتاب‌های منتشر شده در آذرماه جاری، تهران با ۷۱ درصد بیشترین و اصفهان و مازندران با ۳ درصد کمترین میزان را دارا بوده و استان قم با ۱۰ درصد پس از تهران قرار دارد.

در فهرست ۱۰ ناشر عمومی پرکار در آذرماه، انتشارات جنگل با ۱۱۱ عنوان بیشترین رقم را دارا بوده و پس از آن نشر چشمه، نخبگان فردا، نوید شیراز، دفتر انتشارات اسلامی، جاودانه، شرکت نشر قطره، نشر نی، رهنما و مبعث قرار دارند و در فهرست 10 ناشر کودک پرکار نیز جامةالقرآن الکریم، پیدایش، پرتقال، روشنگران راه فردا، افق، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، هوپا، جنگل و ویدا هستند.

در فهرست پرشمارگان‌ترین کتاب‌ها، قرآن کریم با ۱۵۰ هزار جلد بیشترین شمارگان کتاب را داشته و پس از آن کتاب «کودک (۶ ساله)؛ واحد یادگیری پیش دبستان»، «دروس طلایی پایه یازدهم»، «در این قطعه از بهشت؛ راهنمای زائران امام رضا (ع)»، «سبزه تربیتی پیامبر (ص) و اهل بیت (ع)»، «گل‌آموز روخوانی قرآن کریم»، و «موش کتابخانه» در این فهرست قرار دارند.
انتهای پیام

captcha