آغاز ثبت‌نام هشتمین دوره مسابقات ملی مناظرات دانشجویان در البرز
کد خبر: 3780455
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۳

آغاز ثبت‌نام هشتمین دوره مسابقات ملی مناظرات دانشجویان در البرز

گروه اجتماعی ـ سرپرست جهاددانشگاهی واحد استان البرز از آغاز ثبت‌نام مرحله استانی هشتمین دوره مسابقات ملی مناظرات دانشجویی در دانشگاه‌های این استان خبر داد.

آغاز ثبت‌نام هشتمین دوره مسابقات ملی مناظرات دانشجویان در البرز

احمدرضا فیروزی، سرپرست جهاددانشگاهی واحد استان البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، اظهار کرد: مناظرات دانشجویی مصداق بارزی از کرسی‌های آزاداندیشی است که ضمن ترویج فضای مناسب برای فکر کردن بین دانشجویان، با رعایت اصول مناظره موجب تقویت پژوهش، پرسشگری و توسعه فرهنگ نقد و گفت‌وگو ‌بین دانشجویان می‌شود.
وی افزود: اهمیت مناظره و گفت‌وگو بر کسی پوشیده نیست؛ اما ارزشمندی مناظره منوط به انگیزه فرد از انجام آن است؛ درواقع در مناظره باید دید که هدف فرد از ورود به عرصه گفت‌وگو با دیگران و انجام مناظره چیست.
سرپرست جهاددانشگاهی استان البرز یادآور شد: در مناظره می‌توان اهدافی مختلفی داشت یکی از مهم‌ترین و اخلاقی‌ترین اهداف مناظرات علمی باید کشف حقیقت باشد؛ چراکه در جریان مباحثه و گفت‌وگو بهتر می‌توان حقیقت را شناخت.
فیروزی خاطرنشان کرد: فراخوان مرحله استانی مسابقات ملی مناظرات دانشجویی از بیست و دوم دی‌ماه در دانشگاه‌های استان آغاز شده و دانشجویان علاقه‌مند تا پنجم اسفندماه فرصت دارند برای ثبت‌نام اقدام کنند.
وی اظهار کرد: این مسابقات به‌صورت گروهی برگزار می‌شود و هر گروه متشکل از چهار نفر دانشجو است که اعضا باید درباره موضوع تحقیق کنند.
سرپرست جهاددانشگاهی استان البرز گفت: هر مسابقه سه داور از اعضای هیئت‌علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی دارد و بر اساس آیین‌نامه داوری و در قالب برگه‌های امتیازدهی قضاوت خواهند کرد، مسابقه در هر مرحله حذفی است و این شیوه تا رسیدن دو گروه به مرحله نهایی ادامه دارد و گروه‌های برتر به مرحله منطقه‌ای و سپس به مرحله کشوری راه پیدا می‌کنند.
این مسئول: دانشجویان علاقه‌مند برای شرکت در این مسابقه می‌توانند به معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد استان البرز واقع در دانشگاه خوارزمی مراجعه کنند.
یادآور می‌شود، این مسابقات برای چهارمین سال متوالی توسط جهاد دانشگاهی واحد استان البرز در دانشگاه‌های این استان برگزار می‌شود، سال گذشته تیم مبین از دانشگاه فرهنگیان (تیم برادران از دانشگاه حکیم فردوسی) و تیم بوعلی از علوم پزشکی به مرحله منطقه‌ای مسابقات در دانشگاه تهران راه یافتند.
انتهای پیام

captcha