جزئیات برگزاری آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن در خراسان‌جنوبی
کد خبر: 3780505
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۸

جزئیات برگزاری آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن در خراسان‌جنوبی

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ مسئول دفتر قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی گفت: در اسفندماه سال جاری، آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم در سه گروه امتحانی در قالب ۱۸ رشته برگزار خواهد شد.

آنچه که باید در مورد آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن بدانید

محمد جعفری، مسئول دفتر قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی، اظهار کرد: آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم، با همکاری معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، اداره کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش و شبکه قرآن و معارف سازمان صدا و سیما برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه این آزمون در سه گروه امتحانی در قالب 18 رشته برگزار خواهد شد، افزود: حفظ قرآن کریم در 8 رشته برگزار می‌شود.
مسئول دفتر قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی بیان کرد: گروه امتحانی مفاهیم و معارف قرآن و اهل بیت(ع) با 7 رشته ترجمه و مفاهیم قرآن کریم، تدبر در قرآن، تفسیر قرآن، معارف و حفظ موضوعی قرآن، معارف و حفظ احادیث نهج‌البلاغه، مفاهیم نهج‌البلاغه و مفاهیم صحیفه سجادیه برگزار می‌شود.
جعفری ادامه داد: همچنین در گروه آموزش‌های الکترونیکی، داوطلبان در سه رشته سبک زندگی و سیره معصومین(ع)، ترجمه و مفاهیم قرآن کریم و روخوانی قرآن کریم به رقابت خواهند پرداخت.
وی افزود: رشته‌های تفسیر قرآن کریم، معارف و حفظ موضوعی و معارف و حفظ احادیث نهج‌البلاغه علاوه بر آزمون سراسری به‌عنوان مرحله مقدماتی رشته‌های مسابقات معارفی سازمان اوقاف و امور خیریه نیز محسوب می‌شوند.
مسئول دفتر قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی با اشاره به زمان برگزاری این آزمون، افزود: آزمون الکترونیکی در یکم و دوم اسفندماه، آزمون کتبی در 9 اسفندماه و آزمون رشته‌های شفاهی ویژه گروه سنی زیر 12 سال و حافظان کل قبول شده در مرحله کتبی نیز از 11 تا 16 اسفندماه برگزار می‌شود.
جعفری اظهار کرد: شرکت در تمامی رشته‌های آزمون برای تمامی داوطلبان مرد و زن بدون هیچ گونه محدودیت سنی مجاز است.
وی با اشاره به نحوه برگزاری آزمون، تصریح کرد: آزمون رشته حفظ کل قرآن کریم به صورت دو مرحله‌ای کتبی و شفاهی برگزار می‌شود.
مسئول دفتر قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی بیان کرد: مرحله کتبی 9 اسفندماه جاری و مرحله شفاهی برای افرادی که موفق به کسب حدنصاب قبولی در آزمون کتبی شوند در بازه زمانی یک هفته از تاریخ 11 لغایت 16 اسفندماه برگزار خواهد شد.
جعفری خاطرنشان کرد: تمامی امور مربوط به ثبت نام و دریافت کارت ورود به جلسه آزمون از طریق پایگاه اینترنتی www.quranedu.ir از 10 دی‌ماه آغاز شده و تا 5 بهمن‌ماه ادامه خواهد داشت.
وی با اشاره به اینکه ویرایش اطلاعات داوطلبان همزمان با ثبت نام امکان پذیر است، افزود: امکان صدور کارت ورود به جلسه از یکم تا 9 اسفندماه جاری خواهد بود.
مسئول دفتر قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه پس از اعلام نتایج آزمون به قید قرعه جوایز نقدی به برگزیدگان آزمون اعطا خواهد شد، تصریح کرد: به تمامی شرکت کنندگان امتیاز بالای 90 لوح تقدیری از طریق سامانه آزمون اعطا خواهد شد.
جعفری با بیان اینکه به نفراتی که موفق به کسب نمرات قبولی شوند گواهینامه پایان دوره تعلق می‌گیرد، یادآور شد: حدنصاب نمره قبولی در آزمون کتبی 70 ، در آزمون شفاهی 75 و در آزمون الکترونیکی 70 خواهد بود.
انتهای پیام

captcha