جان‌مایه انقلاب اسلامی با روح ایثارگری تداوم می‌یابد
کد خبر: 3780541
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۵
وزیر ارشاد در نشستی با بانوان ایثارگر:

جان‌مایه انقلاب اسلامی با روح ایثارگری تداوم می‌یابد

گروه جهاد و حماسه ــ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیش از ظهر امروز، 22 دی‌ماه در نشستی با بانوان ایثارگر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: روح انقلاب اسلامی با موجی از ایثارگری تداوم یافت و ایثارگران همچنان با این موج همنوا هستند.

جان‌مایه انقلاب اسلامی با روح ایثارگری تداوم می‌یابدبه گزارش ایکنا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید عباس صالحی، وزیر ارشاد با تبریک میلاد حضرت زینب(س) و روز پرستار گفت: در جامعه عرب قبل از اسلام که حضور اجتماعی زنان تحقیر شده بود، با ظهور اسلام زنانی مانند حضرات زهرا(س) و زینب(س) پرورش یافتند که نه تنها برای جامعه آن روز تأثیرگذار بودند که تا زمان‌های فردا به عنوان الگوی بانوان اسلام هستند.
وی با اشاره به نقش حضرت زینب(س) در قیام عاشورا ادامه داد: قدرت مدیریت زنانه ایشان به گونه‌ای بود که یک شکست ظاهری منجر به پیروزی استوار و ابدی شد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: حضرت زینب در قیام عاشورا علاوه بر نقش پرستاری از امام عصر خود حضرت امام سجاد(ع) نقش پاسداری از آرمان‌های نهضت عاشورا را نیز داشتند که بسیار حائز اهمیت است.
صالحی تصریح کرد: بنی امیه با نقشه‌هایی که داشتند، فکر می‌کردند که با شهادت حضرت امام حسین(ع) و تمامی مردان همراه با حضرت همه چیز به نفع آن‌ها تمام می‌شود، اما حضرت زینب(س) با نقشی که در پرستاری حضرت سجاد(ع) و کودکان عاشورا و همچنین خطابه‌های بعد از قیام عاشورا داشتند این فکر باطل را ناکام گذاشتند.
عضو شورای عالی انقلاب اسلامی ادامه داد: حضرت زینب(س) نقش قابل توجهی در امدادگری عاطفی و معنوی اهل بیت(ع) داشتند و اگر ایشان نبودند بسیاری از کودکان هل بیت(ع) و فضای امامت و ذریه اهل بیت(ع) از بین می‌رفت.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: راهبری قیام عاشورا تا ظهر آن روز با حضرت امام حسین(ع) بود، اما بعد از ظهر آن روز حضرت زینب بود که با مدیریت مدبرانه خود یک شکست ظاهری را به پیروزی بزرگ تبدیل کرد. با حضور ایشان بود که این قیام تبدیل به فروغی مستمر شد و تا امروز نیز ادامه داد.
صالحی با اشاره به خدمات بانوان ایثارگر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در هشت سال دفاع مقدس افزود: اگر بخواهیم روح و جان‌مایه نظام جمهوری اسلامی ایران تداوم یابد با تداوم روح ایثارگری این اتفاق محقق می‌شود و ایثارگران می‌توانند تداوم بهتری برای انقلاب اسلامی داشته باشند.
وی ادامه داد: وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی نیز در راستای توجه به بانوان به ویژه بانوان ایثارگر در انتصابات مدیریتی ٣ مدیر کل استانی و یک معاون را از جامعه بانوان انتخاب کرده است.
صالحی گفت: حضور ایثارگران به ویژه بانوان در هر محیطی فضای امید، نشاط و شادابی را به همراه دارد. بانوان در هشت سال دفاع مقدس نقش بی‌بدیلی در پیروزی کشور در مقابل تهاجمات دشمن داشتند. در جنگ امروز نیز که جنگ سرد است، نقش بانوان در مقابله با تهاجم‌های دشمن بی‌تأثیر نیست.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: وجود بانک اطلاعاتی از ایثارگران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به ویژه در حوزه بانوان ضروری است، زیرا با توجه به این بانک اطلاعاتی ما می‌توانیم قابلیت‌های بانوان این حوزه را شناسایی و از ظرفیت‌های آن‌ها در ارتقای فرهنگ و هنر کشور بهره ببریم.
وی تصریح کرد: تشکیل کمیته‌ای متشکل از معاونت توسعه مدیریت و منابع، دفتر امور ایثارگران و حوزه مشاور بانوان ضروری است و با این کمیته می‌توان بسیاری از مشکلات این حوزه را رسیدگی کرد.
در ابتدای این نشست محمدرضا سوقندی مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور ایثارگران با اشاره به نقش بانوان در هشت سال دفاع مقدس گفت: باید توانمندی‌های بانوان ایثارگر را شناسایی و در سطح کشور از این توانایی‌ها بهره برد.
وی افزود: هرگاه برای تحرک جامعه، زنان را به صحنه آوردیم در همه زمینه‌ها پیروز بوده‌ایم. ناگفته‌های عرصه دفاع مقدس بر کسی پوشیده نیست و نقشی که زنان در این عرصه از تاریخ کشور داشتند را نیزکسی انکار نمی‌کند.
سوقندی با اشاره به وظایف دفتر امور ایثارگران این وزارتخانه ادامه داد: یکی از وظایف این دفتر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است که به خوبی در حال انجام این وظیفه هستیم.
وی تصریح کرد: نقش پرستاران در هشت سال دفاع مقدس مهم است و نباید نقش آن ها را فراموش کنیم.
سوقندی ادامه داد: در شرایط امروز نیز که در جنگ اقتصادی به سر می‌بریم، بار اصلی این جنگ بر دوش زنان جامعه است که می‌توانند با توانمندی‌های خود در این جنگ نیز پیروز باشیم.
در ادامه لادن حیدری، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به نقش زنان در تاریخ اسلام گفت: حضور زنان از ابتدای اسلام تاکنون نقش غیر قابل انکاری است و همگان به آن اذعان دارند.
وی افزود: نقش زنان در هشت سال دفاع مقدس بیش از آنچیزی است که دیده‌ایم. احساس یک مادر و خواهر در از دست دادن فرزندان و برادران خود در جنگ غیر قابل توصیف است و عمق فاجعه آن فراوان است. صبر و پشتوانه زنان بوده که نقش انقلاب ما را در عرصه‌های مختلف پررنگ کرده است و بعد از جنگ نیز این زنان بودند که در رفع آثار چهره جنگ از کشور نقش‌آفرینی کردند.
حیدری ادامه داد: در زمینه خاطرات جنگ نیز کتاب‌های بسیاری نوشته شده است. این خاطرات علاوه بر داشتن تلخی اما موجب سرافرازی کشور ما محسوب می‌شوند. امیدواریم در حال حاضر نیز که شاهد جنگ سرد علیه کشورمان هستیم، زنان همچنان مردانه بایستند و در رده‌های مدیریتی نیز شاهد حضور بیش از پیش آن‌ها باشیم.
انتهای پیام

captcha