توجه به بخش معنوی و دینی سالمندان حائز اهمیت است
کد خبر: 3780662
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۵

توجه به بخش معنوی و دینی سالمندان حائز اهمیت است

گروه اجتماعی - نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به تاثیرگذاری معنویت در زندگی انسان، خاطرنشان کرد: توجه به بخش معنوی و دینی سالمندان حائز اهمیت است.

به گزارش ایکنا از گیلان، آیت الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در استان گیلان امروز، 22 دی ماه در مراسم تجلیل از پرستاران آسایشگاه سالمندان و معلولین رشت، با تبریک روز پرستار، اظهار کرد: پرستاری به معنای مانند فرشتگان زندگی کردن است.

وی پرستاری را جمع تمام رفتارهای نیک انسانی عنوان کرد و افزود: جایگاه پرستاران در قیامت در کنار انبیای الهی است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه پرستاری آرامش، سعه صدر، اخلاق و رفتار کریمانه و عالمانه می خواهد، تصریح کرد: حضرت زینب کبری(س) مقتدای پرستاران است.

آیت الله فلاحتی حضرت زینب کبری(س) را پرچم دار نهضت حسینی(ع) خواند و بیان کرد: حضرت زینب کبری(س) کاروان امام حسین(ع) را پیش برد؛ بنابراین پیشوا و مقتدای تمام کسانی است که برای انسانیت کرامت قائل هستند.

وی در ادامه در جلسه اعضای هیئت مدیره آسایشگاه سالمندان و معلولان خیریه رشت بر لزوم توجه به وضعیت بهداشت این آسایشگاه تاکید کرد و گفت: دانستن مسائل دینی برای افراد آرامش بخش است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به تاثیرگذاری معنویت در زندگی انسان، خاطرنشان کرد: توجه به بخش معنوی و دینی سالمندان حائز اهمیت است.

آیت الله فلاحتی خواستار کمک و توجه ویژه به وضعیت پرستاران شد و اظهار کرد: رفتار کریمانه با خیران مهم است.

وی با اشاره به بی گناهی و معصومیت معلولان، ابراز کرد: طبق آیات و روایات از آنجایی که معلولان همانند یک کودک هیچ تکلیفی بر گردنشان نمی باشد و در این دنیا گناهی برایشان نوشته نمی شود و به نوعی معصوم هستند، می توانند مستجاب الدعوه باشند.

آیت الله فلاحتی در پایان با بیان اینکه معلولان وقتی در روز قیامت مقام و جایگاه خود را می بینند، خدا را بابت معلول بودن خود در دنیا شکر می کنند، یادآور شد: از این افراد بخواهید برایتان دعا کنند؛ چرا که دعاهایشان نزد خداوند به اجابت خواهد رسید.

انتهای پیام

captcha