محدودیتی برای جذب دانشجوی خارجی در همدان وجود ندارد
کد خبر: 3780957
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۹

محدودیتی برای جذب دانشجوی خارجی در همدان وجود ندارد

گروه فرهنگی - رئیس دانشگاه بوعلی سینا با بیان اینکه فعال سازی دانشگاه دی هشت قطعی شده و قبل از مهرماه سال آینده نسبت به ثبت نام اقدام می شود، گفت: محدودیتی برای جذب دانشجوی خارجی در همدان وجود ندارد.

به گزارش ایکنا از همدان، به نقل از ایرنا یعقوب محمدی فر رئیس دانشگاه بوعلی سینا امروز 23 دی ماه در نشست روسای دانشگاه‌ها با استاندار همدان اظهار کرد: فعال سازی دانشگاه دی هشت قطعی شده و قبل از مهرماه سال آینده نسبت به ثبت نام اقدام می شود.
وی اضافه کرد: مکاتبه لازم با کشورهای بزرگ اسلامی مالزی، اندونزی، پاکستان، نیجریه، ترکیه، مصر و بنگلادش برای بورسیه دانشجو در همدان اقدام شده و در این زمینه محدودیتی وجود ندارد.
محمدی فر بیان کرد: افزایش دانشجویان خارجی یکی از مهمترین رویکردهای دانشگاهی استان همدان است.
استاندار همدان نیز با تاکید بر توجه جدی به دانشگاه بین المللی دی هشت گفت: از تمام ظرفیت های دانشگاهی استان در افزایش جذب دانشجویان خارجی باید استفاده شود.
سیدسعید شاهرخی افزود: تاسیس دانشگاه بین المللی دی هشت یکی از مهمترین برنامه های حوزه علمی و دانشگاهی استان همدان است.
وی خاطرنشان کرد: سایر دانشگاه ها نیز همانند دانشگاه بوعلی سینا باید پیگیری لازم در جذب دانشجوی خارجی را داشته باشند.
سال گذشته سران دُوَل کشورهای عضو سازمان همکاری های اقتصادی دی هشت برای ایجاد یک دانشگاه بین المللی هم پیمان شدند.
تقویت همکاری های علمی و فناوری میان دولت های عضو مهمترین هدفی بود که آنها از تاسیس این دانشگاه دنبال کرده و در چشم اندازی گسترده تر در پی تحقق همزیستی مسالمت آمیز میان مذاهب، صلح، سعادت و آزادی ملت ها بودند.
بر اساس این پیمان نامه کشور ایران، شهر همدان و دانشگاه بوعلی سینا به عنوان مقر اصلی دانشگاه بین المللی دی هشت برگزیده شد.
انتهای پیام

captcha