حضور علما نقش مهمی در كاهش آسیب‌های اجتماعی دارد
کد خبر: 3780963
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۹
احمدی‌زاده:

حضور علما نقش مهمی در كاهش آسیب‌های اجتماعی دارد

گروه اجتماعی ـ سرپرست معاونت سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری فارس با تأكید بر لزوم احداث خانه‌های عالم گفت:‌ حضور علما در هر منطقه و بخش و روستا نقش مهمی در كاهش آسیب‌های اجتماعی در آن منطقه دارد.

به گزارش ایكنا از فارس، احمد احمدی‌زاده، سرپرست معاونت سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری فارس بعدازظهر امروز، 23 دی‌ماه در دومين جلسه شورای زكات اين استان در سال جاری، به مبحث مصارف زكات اشاره و اظهار كرد: در وضعیتی كه آسیب‌های اجتماعی فراگیر شده است، باید توجه بیشتری به احداث كتابخانه‌ها و خانه‌های عالم داشته باشیم زیرا این مسئله خواست مردم است.
وی تأكید كرد: تجربه نشان داده است كه حضور عالم در یك دهستان بسیار تأثیرگذار بوده و بسیاری از دغدغه‌های مردم برطرف می‌شود لذا علما نقش مهمی در كاهش آسیب‌های اجتماعی در هر منطقه دارند.
احمدی‌زاده در ادامه سخنان خود با بیان اینكه اگر مردم به اهمیت كار پرداخت زكات واقف شوند، قطعاً از آن استقبال خواهند كرد، افزود: كمی ایراد بر جذب مشاركت‌های مردمی در بحث زكات وجود دارد زیرا مردم همیشه در همه صحنه‌های مختلف حضور دارند و قطعاً در فعالیت‌های خیرخواهانه نیز مشاركت می‌كنند.
وی با بیان اینكه ما نتوانستیم تبلیغ فراگیر برای زكات انجام دهیم و به خوبی آن را تبیین كنیم، گفت: شورای زكات تاكنون هیچ برنامه و تبلیغی برای زكات در فضای مجازی نداشته است در صورتی كه می‌توان با تولید محتوای مناسب از ظرفیت فضای برای تبلیغ این واجب الهی بهره جست.
سرپرست معاونت سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری فارس با تأكید بر اینكه مهم‌ترین مطلب در بحث زكات جلب اعتماد مردم است، گفت: مردم باید مطمئن شوند وجوهاتی كه پرداخت می‌كنند در مسیر اصلی خودش هزینه می‌شود.
وی در پایان یادآور شد كه استانداری آمادگی دارد تا در بحث تبلیغ زكات با شورای زكات همكاری داشته باشد و در این راستا از فرمانداران، شهرداران و بخشداران درخواست می‌كند تا ظرفیت‌های خود را برای این مسئله به كار گیرند.
انتهای پیام

captcha