داشتن اخلاق اسلامی لازمه شغل پرستاری است
کد خبر: 3781006
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۸

داشتن اخلاق اسلامی لازمه شغل پرستاری است

گروه اجتماعی - نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی، گفت: شغل پرستاری حرفه‌ای بسیار ارزشمند و در عین حال حساس است و اگر شاغلان در این بخش از اخلاق اسلامی برخوردار باشند در روحیه و سلامت بیمار تأثیر بالایی خواهد گذاشت به همین جهت لازمه شغل پرستاری داشتن اخلاق اسلامی است.

داشتن اخلاق اسلامی لازمه شغل پرستاری است

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز، عصر روز گذشته، 23 دی‌ماه در دیدار مسئولان پرستاری استان و هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: شغل پرستاری حرفه‌ای بسیار ارزشمند و در عین حال حساس است و اگر شاغلان در این بخش از اخلاق اسلامی برخوردار باشند در روحیه و سلامت بیمار تأثیر بالایی خواهد گذاشت به همین جهت لازمه شغل پرستاری داشتن اخلاق اسلامی است.

وی با اشاره به سالروز نام‌گذاری ولادت حضرت زینب‌(س) به نام روز پرستار گفت: تقویت روحیه زینب‌گونه در میان پرستاران و الگوگیری از اسوه صبر و استقامت حضرت زینب پرستاران را در شغل خود به موفقیت نزدیک خواهد کرد.

امام جمعه تبریز، با بیان این‌که نامگذاری روز ولادت این بانوی بزرگ به‌عنوان روز پرستار دو دلیل دارد، تأکید کرد: تجلیل از مقام شامخ زینب کبری(س) و الگوسازی از رفتار و کردار ایشان در جامعه و همچنین تقویت روحیه‌ زینبی میان پرستارها و تقدیر و تشکر از خدمات این صنف، از جمله این دلایل است.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم، با تأکید بر این‌که حتی نام پرستار نیز مایه آرامش خاطر است، بیان کرد: اگر پرستاران اخلاق اسلامی داشته باشند چه بسا درد بیمار نیز تسلی یافته و تأثیر روانی مثبتی بر روی بیمار بگذارد، به همین جهت بر خوش‌رفتاری و خوش‌ برخوردی پرستاران با بیماران تأکید شده است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با اشاره به احادیثی از معصومین(ع) در باب ثواب و منزلت پرستاری از بیمار، گفت: پرستاری، حرفه‌ای مملو از خیر و نیکی است و خوشا بر حال کسانی که در صنف پرستاری فعالیت‌ می‌کنند.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم همچنین در این دیدار پیشرفت در حوزه درمان و علوم پزشکی را از افتخارات 40 سالگی انقلاب اسلامی ایران دانست و گفت: قبل از انقلاب در کشوری به قدری کمبود پزشک وجود داشت که در مراکز درمانی ما از پزشکان خارجی استفاده می‌شد اما امروزه در این زمینه به قدری پیشرفت کرده‌ایم که در همین تبریز پیوند قلب انجام می‌گیرد.

انتهای پیام

captcha