ضرورت وجود رنگ و بوی فاطمی در برنامه‌های دهه فجر
کد خبر: 3781113
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۸

ضرورت وجود رنگ و بوی فاطمی در برنامه‌های دهه فجر

گروه معارف - نماینده ولی فقیه در خراسان‌شمالی گفت: امسال ایام دهه فجر با دهه فاطمیه به‌صورت تلفیقی برگزار خواهد شد و باید در برنامه‌هایی که در سطح شهر و روستاها برگزار می‌شود، هم حرمت انقلاب اسلامی و هم حرمت فاطمیه نگه داشته شود.

ضرورت وجود رنگ و بوی فاطمی در برنامه‌های دهه فجربه گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، حجت‌الاسلام ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان امروز، 24 دی ماه در جلسه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی که با موضوع برنامه‌ریزی دهه فاطمیه برگزار شد، اظهار کرد: نگاه ما به فاطمیه این نباشد که اگر همه در و دیوار سیاه‌پوش باشد٬ فاطمیه برگزار شده و اگر سیاهکوبی نشده باشد عزاداری صورت نگرفته بلکه باید محتوای برنامه‌ها رنگ و بوی فاطمی داشته باشد.
وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی به دوران چهل‌سالگی و پختگی رسیده است، افزود: دشمنان امسال می‌کوشند تا به هر طریق ممکنی جشن چهل‌سالگی انقلاب را تحت‌الشعاع اهداف شوم خودشان قرار دهند اما ملت همیشه در صحنه و آگاه ایران نخواهند گذاشت تا خواب دشمنان تعبیر شود.
رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان‌شمالی خاطرنشان کرد: در جلسات جشن پیروزی و چهل‌سالگی انقلاب، باید از فاطمیه و دفاع جانانه آن بانوی بزرگوار اسلام از حریم ولایت، هم‌سخن به میان بیاوریم، زیرا انقلاب ما تداوم و امتداد راه اهل‌بیت (ع) است.
وی افزود: می‌توان با هنرمندی هنرمندان، فضای شهر و روستاها را هم‌ رنگ فاطمیه و هم ‌رنگ جشن پیروزی انقلاب بدهیم و لازم است فضاسازی شهر به‌ گونه‌ای باشد که هم نماد فاطمیه و هم نماد چهل‌سالگی انقلاب اسلامی در آن وجود داشته باشد.
یعقوبی با اشاره به برگزاری برنامه «ده شب و چهل مسجد» که به برکت چهل‌سالگی انقلاب اسلامی و در دهه فجر امسال برپا شود، افزود: دهه فجر امسال فرصت بسیار خوبی است تا مسئولان و علما در مساجد استان حضور پیدا می‌کنند تا مراسم فاطمیه و پیروی انقلاب پرشورتر و باشکوه‌تر برگزار و احیا شود.
وی تأکید کرد: در مراسم فاطمیه و پیروزی انقلاب لازم است آموزه‌های فاطمی بیشتر از گذشته موردنظر مسئولان و علمای استان قرار گیرد.
انتهای پیام

captcha