درخشش هنرمند چهارمحالی در ششمین دوسالانه تذهیب‌های قرآنی
کد خبر: 3781600
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۶

درخشش هنرمند چهارمحالی در ششمین دوسالانه تذهیب‌های قرآنی

گروه فرهنگی ـ پس از معرفی برگزیدگان ششمین دوسالانه تذهیب‌های قرآنی و نقوش اسلامی کشور مریم شاکری چالشتری مقام دوم رشته طراحی فرش را از آن خود کرد.

درخشش هنرمند چهارمحالی در ششمین دوسالانه تذهیب‌های قرآنی

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، به نقل از روابط عمومی موسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی، ششمین دوسالانه تذهیب‌های قرآنی و نقوش اسلامی با معرفی برگزیدگان و رونمایی از کتاب دوره قبل در مشهد مقدس به کار خود پایان داد.
در این دوره ۱۹۸ اثر از ۱۵ استان‌های تهران، خراسان رضوی، اصفهان، البرز، مازندران، قزوین، قم، فارس، چهارمحال و بختیاری، کردستان، آذربایجان شرقی، همدان، گیلان، کرمانشاه، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، مرکزی و خوزستان و یک اثر از کشور افغانستان در جشنواره شرکت کردند.
در ششمین دوسالانه تذهیب‌های قرآنی و نقوش اسلامی دو هنرمند و سه اثر از چهارمحال و بختیاری حضور داشتند که هر سه اثر حائز رتبه شدند.
مریم شاکری چالشتری در رشته طراحی فرش و تشعیر و محمدرضا یداللهی فارسانی در رشته تشعیر نمایندگان استان چهارمحال و بختیاری در این دوره از مسابقات بودند.
پس از معرفی برگزیدگان ششمین دوسالانه تذهیب‌های قرآنی و نقوش اسلامی مریم شاکری چالشتری در رشته طراحی فرش رتبه دوم و در رشته تشعیر شایسته تقدیر و محمدرضا یداللهی فارسانی در رشته تشعیر شایسته تقدیر شدند.
هر سه اثر نمایندگان چهارمحال و بختیاری برای حضور در نمایشگاه این دوسالانه انتخاب شدند و از 22 دی‌ماه جاری در نگارخانه رضوان مشهد به نمایش درآمدند.
انتهای پیام

captcha