سمنان در شاخص‌های تعلیم و تربیت جزو پنج استان برتر کشور است
کد خبر: 3781688
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۵

سمنان در شاخص‌های تعلیم و تربیت جزو پنج استان برتر کشور است

گروه اجتماعی - مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با اشاره به آخرین وضعیت آموزش و پرورش این استان و جایگاه آن در کشور گفت: آموزش و پرورش استان سمنان در مجموع شاخص‌های تعلیم و تربیت جزو پنج استان برتر کشور است.

سمنان؛ در شاخص‌های تعلیم و تربیت جزو پنج استان برتر کشور است

به گزارش ایکنا از سمنان، محمد دستورانی، مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان عصر روز گذشته، 25 دی‌ماه در نشست بررسی وضعیت سیستم‌های گرمایشی مدارس شهرستان‌های شاهرود و میامی با اشاره به ضرورت افزایش سرانه دانش‌آموزان استان سمنان گفت: باید پراکندگی جغرافیایی در اختصاص سرانه به دانش‌آموزان مدارس کشور مد نظر قرار گیرد.

دستورانی با اشاره به آخرین وضعیت آموزش و پرورش این استان و جایگاه آن در کشور یادآور شد: آموزش و پرورش استان سمنان در مجموع شاخص‌های تعلیم و تربیت جزو پنج استان برتر کشور است.

به گفته وی، استان سمنان یکی از استان‌های برتر کشور در زمینه نرخ باسوادی بوده و بیشترین تعداد افراد دارای مدرک تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد در کشور را دارد که ضریب پوشش تحصیلی در مقطع ابتدایی آموزش و پرورش استان سمنان 99.8 درصد است و بر این اساس می‌توان گفت که مبادی بی‌سوادی در استان سمنان بسته شده است.

دستورانی با بیان اینکه استان سمنان ششمین استان پهناور کشور بوده و پراکندگی جمعیت دانش‌آموزی در آن بسیار بالا است، متذکر شد: بنابراین اختصاص سرانه تحصیلی به دانش‌آموزان استان بدون توجه به وسعت بالای این استان و تراکم پایین جمعیت دانش‌آموزی آن کفایت هزینه‌های تعلیم و تربیت را در این استان نمی‌کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه برخی کلاس‌های درس در استان سمنان تنها با یک دانش‌آموز فعال است، متذکر شد: تراکم پایین جمعیت دانش‌آموزی استان سمنان سبب شده است تا اداره آموزش و پرورش در این استان «گران» باشد و این مهم باید در سرانه تحصیلی دانش‌آموزان دیده شود.

انتهای پیام

captcha