کرمانشاه، میزبان جشنواره دیجیتال اقوام ایرانی می‌شود
کد خبر: 3781938
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۸
15 اسفندماه؛

کرمانشاه، میزبان جشنواره دیجیتال اقوام ایرانی می‌شود

گروه فرهنگی ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه گفت: ۱۵ اسفندماه سال‌جاری کرمانشاه میزبان جشنواره دیجیتال اقوام ایرانی است.

کرمانشاه، میزبان جشنوراه دیجیتال اقوام ایرانی می‌شودبه گزارش ایکنا از کرمانشاه، حجت‌الاسلام رحیم جعفری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه امروز، 26 دی در مراسم رونمایی از پوستر جشنواره دیجیتال اقوام ایرانی در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه از برگزاری جشنواره دیجیتال اقوام ایرانی در کرمانشاه خبر داد و گفت: 15 اسفندماه سال‌جاری کرمانشاه میزبان این جشنواره است.
وی با اشاره به برگزاری این جشنواره در دو بخش افزود: درکنار برگزاری جشنواره دیجیتال اقوام ایرانی جشنواره اقوام نیز برگزار می‌شود که به دنبال انجام کارهای مقدماتی برگزاری آن هستیم.
حجت‌الاسلام جعفری تصریح کرد: به دلیل تنوع قومیتی به دنبال برگزاری جشنواره در دوبخش دیجیتال و غیردیجیتال در استان هستیم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه تنوع قومیتی در استان کرمانشاه را بی‌نظیر دانست و به روحیه تعامل و سازگاری و روحیه مسالمت‌آمیز در این قالب اشاره کرد.
وی معرفی آداب و رسوم اقوام در محور وحدت و انسجام را از اهداف برگزاری این جشنواره اعلام کرد و گفت: از اهدافی که این جشنواره دنبال می‌کند ایجاد فضای نشاط، شادابی، امید و بالندگی است.
حجت‌الاسلام جعفری محورهای این جشنواره را زبان، آداب و رسوم، لباس، آشپزی و صنایع دستی و بازی‌ها دانست و اظهار کرد: جشنواره دیجیتال اقوام برای اولین‌بار در سطح ملی در کرمانشاه برگزار می‌شود.
وی مهلت ارسال آثار به این جشنواره را 25 بهمن سال‌جاری اعلام کرد و افزود: علاقمندان می‌توانند آثار خود به جشنواره را به آدرس www.aghwam.ir ارسال کنند.
انتهای پیام

captcha