نقش موثر نخبگان قرآنی در کاهش آسیب‎‌های اجتماعی
کد خبر: 3782033
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۱

نقش موثر نخبگان قرآنی در کاهش آسیب‎‌های اجتماعی

گروه فعالیت‌های قرآنی- مسئول دفتر قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی گفت: اگر نخبگان قرآنی بتوانند در قالب سمن‌ها و موسسات برای گسترش معارف دینی و قرآنی در جامعه فعالیت داشته باشند می‌توانند نقش موثری در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی داشته باشند.

نقش موثر نخبگان قرآنی در کاهش آسیب‎‌های اجتماعی

محمد جعفری، مسئول دفتر قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی، اظهار کرد: اگر فردی بتواند از قرآن کریم یک استخراج و برداشت نو داشته باشد یا روش‌های نوینی را در بحث آموزش و حفظ یا در بحث انتقال مفاهیم و معارف قرآنی ارائه کند می‌توان او را نخبه قرآنی دانست.
وی افزود: کسانی که به هر دلیلی نتوانسته‌اند و یا فرصت پیش نیامده که در این عرصه دیده شوند، مسابقات قرآنی فرصت خوبی برای مطرح شدن و گام نهادن در این عرصه که به شناسایی آنان می‌انجامد، است.
مسئول دفتر قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی اظهار کرد: مسابقات قرآنی زمینه را برای مشارکت و همکاری موسسات قرآنی و فعالان قرآنی فراهم می‌سازد.
جعفری با اشاره به نقش نخبگان قرآنی در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و هجمه‌های فرهنگی دشمن، تصریح کرد: اگر نخبگان قرآنی بتوانند در قالب سمن‌ها و موسسات برای گسترش معارف دینی و قرآنی در جامعه فعالیت داشته باشند می‌توانند نقش موثری در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی داشته باشند.
وی با بیان اینکه خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) خبرگزاری است که در زمینه انعکاس اخبار و رویدادهای قرآنی و ترویج فرهنگ قرآن در جامعه تلاش می‌کند، اظهار کرد: یکی از رسالت‌های خبرگزاری ایکنا، ظرفیت‌شناسی نخبگان قرآنی و معرفی آنان به جامعه است.
مسئول دفتر قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی یادآور شد: یکی از مهم‌ترین رسالت‌هایی که این خبرگزاری، با توجه به بستر خوبی که دارد، این است که تمام توان خود را در راستای شناسایی نخبگان و معرفی به آحاد جامعه و به خصوص دستگاه‌های مرتبط قرآنی به کار گیرد تا این شخص به همه معرفی شود.
انتهای پیام

captcha