پروژه کتابخانه مرکزی در دهه فجر به بهره‌برداری خواهد رسید
کد خبر: 3782141
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۸
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان‌ رضوی:

پروژه کتابخانه مرکزی در دهه فجر به بهره‌برداری خواهد رسید

گروه فرهنگی - مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان خراسان ‌رضوی گفت: امیدواریم در دهه فجر امسال پروژه ملی کتابخانه مرکزی به بهره‌برداری برسد.

پروژه کتابخانه مرکزی در دهه فجر به بهره‌برداری خواهد رسیدبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی حجت‌الاسلام علی‌اکبر سبزیان امروز در اولین نشست کتاب‌خوان نمایندگان مجلس شورای اسلامی در استان خراسان رضوی با عنوان کتاب‌خوان بهارستان در مجتمع آفتاب ولایت اظهار کرد: نشست‌های کتاب‌خوان در سطح کتابخانه‌ها، مساجد، مدارس و به صورت عمومی برگزار و کتاب‌های خوانده شده توسط افراد به اشتراک گذاشته می‌شود.

وی افزود: ما این نشست را تنها برای جنبه عموم برگزار شده است؛ بنابراین تصمیم گرفتیم در بین مدیران نیز نشست کتاب‌‌خوان را برگزار کنیم. جمع کردن تمام نمایندگان یک جا و برای عموم مردم امکان‌‎پذیر نیست و شاید بُرد رسانه‌ای نداشته باشد. بنا بر همین اساس مقرر شد با همکاری صدا و سیما برنامه‌ای ضبط و تدوین و سپس در شبکه‌های استانی، شما و چهار پخش شود.

سبزیان بیان کرد: توقع، انتظار و خواهش ما از نمایندگان این است که در بودجه نهاد کتابخانه‌های عمومی عنایت ویژه‌تری داشته باشند. بسیاری از بخش‌های مختلف امروز نگران هستند. امیدواریم شاهد افزایش بودجه نهادهای کتابخانه‌های عمومی باشیم. همچنین امید است در دهه فجر پروژه ملی کتابخانه مرکزی به بهره‌برداری برسد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان خراسان‌رضوی با بیان اینکه این نشست برای اولین مرتبه رخ داده و اتفاق بسیار خوب فرهنگی است، عنوان کرد: امروز مردم برای اولین بار مشاهده می‌کنند که نمایندگان خودشان در خانه ملت مشغله فراوانی در بودجه دارند اما وقتی را قرار دادند برای اینکه این مساله را به جامعه منتقل کنند که ما نیز کتاب می‌خوانیم و آن‌ها را با شما به اشتراک می‌گذاریم. امیدوارم این نشست سرآغاز تحول بزرگ در نشست‌های کتابخوان مدیران در استان باشد.

وی ادامه داد: امروز متولی حوزه کتاب و کتابخوانی، نهاد کتابخانه‌های عمومی است. شما نمایندگان به افزایش بودجه نهاد کتابخانه‌های عمومی توجه ویژه‌ای داشته باشید. ما در سال ۹۸ قول می‌دهیم که در حوزه‌های انتخابی شما اتفاقات بزرگی را رقم بزنیم. امیدواریم اتفاقات فرهنگی کتابخانه‌ای بزرگ رخ دهد. حتما این نگاه ویژه را در این مساله داشته باشید.

انتهای پیام

captcha