شهادت گردنه عبور از دنیای مادی برای رسیدن به آخرت است
کد خبر: 3782216
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۳

شهادت گردنه عبور از دنیای مادی برای رسیدن به آخرت است

گروه اجتماعی ـ نماینده ولی فقیه در گیلان با تاکید بر اینکه در قاموس شریعت آنچه که برای انسان لازم بوده ادای تکلیف است، گفت: شهادت گردنه عبور از دنیای مادی برای رسیدن به آخرت است.

شهادت گردنه عبور از دنیای مادی برای رسیدن به آخرت استبه گزارش ایکنا از گیلان، آیت‌الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در استان گیلان شب گذشته، 27 دی ماه در مراسم یادواره شهدای مسجد حاج صمدخان رشت، با اشاره به مجاهدت شهیدان در روزهای سخت دوران دفاع مقدس، اظهار کرد: اکنون نیز شهدای مدافع حرم که پیروزی انقلاب را ندیدند در سایه نظام اسلامی جان خود را نثار راه خدا کردند.

وی به تعبیر امیرالمؤمنین علی(ع) درباره دنیا اشاره کرد و افزود: نگاه حضرت مبنی بر اینکه دنیا پست‌تر از کاه خشکیده و تفاله خشک شده دامداران است، نگاه علوی است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه از دنیای بی‌ارزش می‌توان برای آخرت بهره برد، گفت: انسان عاقل و حساب‌گر دنیا را برای آخرت می‌خواهد.

آیت‌الله فلاحتی جانفشانی شهدا را در راستای ادای تکلیف دانست و بیان کرد: امنیت و آرامش موجود در جامعه دستاورد تلاش و جهاد شهدا است.

وی با تاکید بر اینکه در قاموس شریعت آنچه که برای انسان لازم بوده ادای تکلیف است، گفت: شهادت گردنه عبور از دنیای مادی برای رسیدن به آخرت است.

نماینده ولی فقیه در گیلان به آثار کوتاه مدت و بلندمدت جانفشانی شهدا اشاره کرد و متذکر شد: آثار کوتاه مدت جانفشانی شهیدان نصیب ما شده و آثار بلندمدت به آنها رسیده است.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه شهدا به مقام وصل رسیدند، خاطرنشان کرد: شهدا عقل حساب‌گر داشتند و به مقام‌های والا دست پیدا کردند؛ این در حالی است که بسیاری از کارهای دنیایی بعضی از افراد نمایشی است و چنین افرادی در این دنیا و آخرت بیچاره‌اند.

انتهای پیام

captcha