قرآن و سنت؛ دو محور وحدت مسلمانان
کد خبر: 3782349
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۹

قرآن و سنت؛ دو محور وحدت مسلمانان

گروه اجتماعی - امام جمعه اهل سنت سراوان گفت: مسلمانان می‌توانند با تمسک به قرآن و سنت، به وحدت برسند و اختلافات جزئی را کنار بگذارند؛ اختلاف و تفرقه توطئه شیطان است و حاصلی جز تباهی و خسران ندارد.

قرآن و سنت؛ دو محور وحدت مسلمین

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، مولوی سید‌عبدالصمد ساداتی، امام جمعه اهل سنت سراوان امروز در جمع طلاب دارالعلوم زنگیان این شهرستان، گفت: مسلمانان امروز از تفرقه رنج می‌برند و درگیر افراط و تفریط شده‌اند، در حالی که راه رسول الله(ص)، راه اعتدال است و تندروی یا کندروی در آن جایگاهی ندارد.
امام جمعه اهل سنت سراوان ادامه داد: افراط و تفریط در هر زمینه‌ای، انسان را از صراط مستقیم منحرف می‌کند، این در حالی است که قرآن و سنت، انسان را به میانه‌روی و اعتدال دعوت کرده‌اند.
وی اظهار کرد: مسلمانان می‌توانند با تمسک به قرآن و سنت، به وحدت برسند و اختلافات جزئی را کنار بگذارند؛ اختلاف و تفرقه توطئه شیطان است و حاصلی جز تباهی و خسران ندارد.
ساداتی ادامه داد: وحدت باید درون قلب‌های ما باشد و در عمل نیز خود را نشان دهد؛ اگر وحدت در کلام بماند و رفتار ما تفرقه‌انگیز باشد، دشمن راهی برای نفوذ پیدا کرده و از همان مسئله علیه امت مسلمان سوء استفاده می‌کند.
وی بیان کرد: علمای اسلام و مسئولان نظام، باید در صف مقدم وحدت باشند تا سایران نیز از آنان الگوبرداری کرده و همه اقوام و مذاهب، به پیروی از بزرگان خود، متحد شوند؛ در این صورت صفوف مسلمانان برای دشمنان غیرقابل نفوذ خواهد شد.
این عالم اهل سنت خطاب به طلاب، گفت: طلاب دانش‌آموخته که مولوی شدند، از تحصیل فارغ نشده‌اند، بلکه راه تحقیق و ادامه تحصیل در مسیر علم و دانش و فعالیت دینی برای آنان فراهم شده است.
وی افزود: از فضای مجازی باید در راه صحیح تبلیغ دین اسلام و وحدت امت اسلامی استفاده شود نه در راستای تفرقه و توهین؛ کسی که اسوه‌اش رسول خدا(ص) است، در مسیر تفرقه قدم نمی‌گذارد، بلکه هدفش ترویج اسلام و وحدت است.
مولوی ساداتی راه حل بحران‌های جهان اسلام را صلح و گفت‌وگو دانست و ادامه داد: گفت‌وگو و صلح چه در میان خانواده و قوم باشد و چه بین ملت‌ها و کشورها باشد، انسان را به راه حل صحیح می‌رساند، بر خلاف جنگ که ثابت شده راه حل نیست و باعث تباهی می‌شود.

انتهای پیام

captcha