وجود ۴۵۰۰ مسجد و بقعه متبرکه در سیستان‌وبلوچستان
کد خبر: 3782488
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۰

وجود ۴۵۰۰ مسجد و بقعه متبرکه در سیستان‌وبلوچستان

گروه اجتماعی - مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان گفت: در حال حاضر ۴۵۰۰ مسجد و بقعه متبرکه در سطح استان وجود دارد که در مناسبت‌های مختلف، مجری برنامه‌های فرهنگی و مذهبی هستند.

وجود 4500 مسجد و بقعه متبرکه در سیستان‌وبلوچستان

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، حجت‌الاسلام محسن مؤمنی‌مقدم، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان امروز، 29 دی‌ماه در همایش آموزشی و توجیهی خادمان و هیأت امنای مساجد، حسینیه‌ها و بقاع متبرکه شهرستان ایرانشهر گفت: در حال حاضر 4500 مسجد و بقعه متبرکه در سطح استان وجود دارد که در مناسبت‌های مختلف، مجری برنامه‌های فرهنگی و مذهبی هستند.
وی با بیان اینکه در هریک از این مکان‌های مقدس بین پنج تا هفت نفر خادم و اعضای هیئت امنا فعالیت دارند، افزود: خادمان مساجد و بقاع متبرکه در ترویج فرهنگ و معارف اسلامی نقش انکار‌ناپذیری دارند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بیان کرد: از آنجایی که انسان و به‌ویژه جوانان، به‌طور فطری میل به پاکیزگی و آراستگی دارند، باید فضای مساجد را پاک و آراسته نگه داشت تا افراد بیشتر جذب شوند.
وی حضور امام جماعت را در مساجد ضروری برشمرد و افزود: حضور فعال امام جماعت به‌عنوان یکی از ارکان اساسی مساجد، نقش مهمی در جذب مردم دارد؛ مسجدی که امام جماعت در آن حضور فعال نداشته باشد، رونق ندارد.
مؤمنی‌مقدم اجرای ویژه‌برنامه‌های فرهنگی و مذهبی را از دیگر عوامل جذب جوانان به مساجد عنوان کرد و ادامه داد: باید در مناسبت‌های مختلف، از حضور جوانان در برپایی برنامه‌ها استفاده کرد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان با اشاره به اینکه یکی از مباحث سازمان اوقاف مدیریت مکان‌های مذهبی است، برگزاری دوره‌های آموزشی و توجیهی برای هیئت امنای بقاع متبرکه و مساجد و حسینیه‌ها را ضروری عنوان کرد.

انتهای پیام

captcha