بیدارگری ‌در چارچوب قانون انجام شود
کد خبر: 3782514
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۸

بیدارگری ‌در چارچوب قانون انجام شود

گروه اجتماعی ـ مرجع تقلید شیعیان بیان کرد: مقام معظم رهبری ایجاد تشنج در جامعه را رد می‌کنند؛ بنابراین باید بر اساس قانون و منطق نسبت به بیدارگری در جامعه اقدام کرد.

بیدارگری در جامعه در چارچوب قانون انجام شودبه گزارش ایکنا از قم، آیت‎الله نوری‌همدانی امروز، 29 دی‌ماه در دیدار با دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با ذکر این مطلب که انقلاب اسلامی ایران استمرار کار پیغمبران الهی است، گفت: مسئله فرهنگ از جمله مسائل بنیادین در انقلاب انبیاءالهی است.

وی افزود: مهمترین بعد زندگی، بعد فرهنگی آن است، به همین دلیل است که پیامبران الهی با تغییر فرهنگ مردم به سراغ فرعون‌ها و نمرودها می‌رفتند؛ کار بزرگ انقلاب ما نیز تغییر زیرساخت‌های فرهنگی کشور بود.

مرجع تقلید شیعیان با ذکر این مطلب که انقلاب اسلامی ایران به‌دنبال عملی کردن انقلاب آغاز اسلام بود، بیان کرد: در صدر اسلام و در حالی که در اروپا دانشمند، کتابخانه، مرکز تعلیم و تربیت و ... وجود نداشت، اسلام امر به شکوفایی و تعلیم و علم آموزشی و تدریس بود، به همین جهت است که در هر علمی مشاهده می شود که ریشه‌های اصطلاحات آن عربی است.

وی با بیان این مطلب که دشمنان همیشه به‌دنبال افول اسلام بوده‌اند، گفت: دشمنان اسلام کاری کردند که تمدن اسلامی افول کرد؛ اسلام را به حاشیه راندند و علمای اسلامی را گوشه‌نشین کردند؛ آنها قدرت اسلام را می‌دانستند لذا اسلام را کنار زدند.

آیت‌الله نوری‌همدانی مسئله تمدن‌سازی را یکی از مهمترین مأموریت‌های اسلام ناب دانست و بیان کرد: وظیفه داریم تمدن صدر اسلام را معرفی و آن‌را عملی کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اعلام مخالفت با FATF، گفت: کنوانسیون‌های بین‌المللی به دست قدرت‌های غربی تهیه می‌شود و آنها به طور قطع خیرخواه ما نیستند، نباید کنوانسیون‌هایی که در خارج تصویب می‌شود در داخل کشور اجرایی کرد.

آیت‌الله نوری‌همدانی بر لزوم بیداری حوزه‌های علمیه تأکید کرد و گفت: بیداری حوزه، حرکت در خیابان‌ها نیست و مقام معظم رهبری هم ایجاد تشنج در جامعه را رد می‌کنند؛ لذا باید بر اساس قانون و منطق نسبت به بیدارگری در جامعه اقدام کرد.
انتهای پیام

captcha