ویژه‌برنامه‌های کتابخانه‌های یزد در دهه فجر تشریح شد
کد خبر: 3782536
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۴

ویژه‌برنامه‌های کتابخانه‌های یزد در دهه فجر تشریح شد

گروه اجتماعی ـ رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان یزد برنامه‌های این نهاد به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و ایام‌الله دهه فجر را تشریح کرد.

به گزارش ایکنا از یزد، محسن رفیعی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی یزد صبح امروز، 29 دی در نشست مسئولان کتابخانه‌های عمومی شهرستان یزد با تقدیر از تلاش‌های مسئولان و کتابداران کتابخانه‌های شهرستان در هفته کتاب و کتابخوانی سال جاری و نیز تلاش برای برگزاری موفق جشنواره کتابخوانی رضوی، گزارشی از برنامه‌ها و عملکرد کتابخانه‌های عمومی یزد در سال 97 ارائه کرد.
وی گفت: خوشبختانه وضعیت و عملکرد کتابخانه‌های عمومی شهرستان توسط کارشناسان ستادی مطلوب ارزیابی شده است و امیدواریم این روند رو به رشد ادامه یابد.
رفیعی به بازدیدهای کارشناسی صورت گرفته از کتابخانه‌های شهرستان در سال جاری اشاره کرد و افزود: مشکلات موجود و نقاط ضعف هر کتابخانه توسط کارشناسان شناسایی شده و ضرورت دارد مسئولان کتابخانه‌ها، با ارائه راهکار و تدابیر لازم برای رفع این مشکلات تلاش کنند.
وی اجرای برنامه‌های مستمر مانند «کتاب کلید سلامتی» و «کاروان دانایی» با همکاری مرکز دیابت و نیز کانون فرهنگی مساجد را مفید ارزیابی کرد و گفت: به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، برنامه‌های فرهنگی متنوعی پیش‌بینی شده است که با همکاری مسئولان و کتابداران کتابخانه‌ها اجرا خواهد شد.
رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان یزد برگزاری نشست‌های کتاب‌خوان با موضوع انقلاب، برگزاری نمایشگاه کتاب و برگزاری مسابقه نقاشی «بیست آفرین» را از مهم‌ترین برنامه های اداره کتابخانه های عمومی شهرستان یزد در ایام‌الله دهه فجر ذکر کرد.
حامد عطارها، معاون اداره کل کتابخانه‌های استان نیز در این نشست گزارشی از وضعیت کتابخانه‌های عمومی شهرستان یزد در حوزه امور کتابخانه‌ها ارائه کرد و گفت: وضعیت شهرستان یزد در حوزه امور کتابخانه‌ها نسبت به سال گذشته بسیار رضایت‌بخش بوده است و این امر، نشان دهنده همدلی و همکاری همه کتابداران و مسئولان کتابخانه‌های یزد است.
وی با اشاره به ملاک‌های جدید نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در خصوص عملکرد کتابخانه‌ها بیان کرد: میزان امانت کتاب یکی از شاخص‌های جدید و مهم در درجه بندی کتابخانه‌ها است و از این نظر برخی کتابخانه‌ها در درجه افت کرده و در نتیجه نیروی آن کاهش می‌یابد.
مهدیه السادات حسینی‌مطلق، کارشناس فرهنگی اداره کل نیز برنامه‌های فرهنگی اداره کل کتابخانه‌های استان در دهه فجر را تشریح کرد و گفت: هدایت اعضا و مخاطبان به معرفی منابع مرتبط با انقلاب اسلامی در نشست‌هاژ كتاب‌خوان كتابخانه‌ای و مدرسه‌ای، تجلیل از ناصر کشاورز، شاعر برجسته کودک و نوجوان در قالب طرح ملی «چهل قلم»، برگزاری برنامه‌های ویژه در بخش‌های كودك به مناسبت چهل سالگی انقلاب اسلامی، برپایی نشست‌های روایتگری و خاطره‌گویی انقلاب در کتابخانه‌ها و برگزاری جلسات جمع‌خوانی و قصه‌گویی از كتب مرتبط با موضوع انقلاب اسلامی و سیره حضرت امام(ره) برای كودكان از مهم‌ترین برنامه‌های این اداره کل در ایام‌الله دهه مبارک فجر است.
وی از مسئولان کتابخانه‌ها درخواست کرد تا همه فعالیت‌های فرهنگی کتابخانه را در سامانه فرهنگی ثبت و مستند سازی کنند، چرا که در آینده بخشی از کتب ارسالی و نیز بودجه کتابخانه‌ها بر اساس همین سامانه فرهنگی برنامه‌ریزی خواهد شد.
زهرا السادات حسام‌زاده، کارشناس امور کتابخانه‌ها و سیدمحمد رستگاری، مسئول حراست اداره کل نیز از دیگر میهمانان این نشست بودند که مباحث مربوط به حوزه کاری خود را بیان کرده و خواستار توجه بیشتر مسئولان و کتابداران به این مباحث شدند.
مسئولان کتابخانه‌های عمومی یزد نیز در این جلسه به بیان پیشنهادهای خود در راستای برگزاری هرچه بهتر برنامه‌های فرهنگی ایام‌الله دهه فجر پرداختند و در ادامه نیز مسائل و مشکلات کتابخانه‌های متبوع خود را مطرح کردند.

انتهای پیام

captcha