پخش مستند «بانو و باروت» طی دهه فجر از شبکه افلاک لرستان
کد خبر: 3782711
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۹

پخش مستند «بانو و باروت» طی دهه فجر از شبکه افلاک لرستان

گروه فرهنگی ـ مستند «بانو و باروت» الهام گرفته از کتاب «مهتاب و باروت» که حاوی خاطرات زنان فعال لرستانی در دوران انقلاب و دفاع مقدس است در ایام دهه فجر رونمایی و از شبکه استانی افلاک پخش خواهد شد.

پخش مستند «بانو و باروت» ط دهه فجر از شبکه افلاک لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، مستند «بانو و باروت» الهام گرفته از کتاب «مهتاب و باروت» که حاوی خاطرات زنان فعال لرستانی در دوران انقلاب و دفاع مقدس است در ایام دهه فجر رونمایی و از شبکه استانی افلاک پخش خواهد شد.
محتوای این مستند 350 دقیقه‎ای برگرفته از کتاب «مهتاب و باروت»، حاوی خاطرات زنان فعال لرستانی در دوران انقلاب و دفاع مقدس به نویسندگی سیده طاهره موسوی علوی است که توسط احمد احمدپور کارگردان لرستانی شده است، به نمایش گذاشتن فعالیت‌های انقلابی زنان لرستان در دوران مبارزات انقلابی و هشت سال دفاع مقدس است.
این مستند که راوی آن «سیده طاهره موسوی علوی» است و تقریباً یک فرآیند زمانی سه ماهه را در بر داشت به‌همت صدا و سیمای مرکز لرستان و در شهر خرم‌آباد آخرین مراحل ساخت را طی می‌کند و در ایام دهه فجر هم‌زمان با چهل سالگی انقلاب از این مستند رونمایی و در شبکه استانی افلاک پخش خواهد شد.
بنا بر این گزارش، احمد احمدپور در دومین جشنواره استانی رسانه‌ای ابوذر که 20 دی‌ماه امسال در خرم‌آباد برگزار شد، به خاطر ساخت مستند «کوله پشتی» با محوریت پیاده‌روی اربعین در بخش مستند موفق به اخذ مقام اول شد و با راهیابی این اثر به چهارمین جشنواره کشوری رسانه‌ای ابوذر با رأی هیأت داوران مقام اول رتبه اول مستندسازی به وی تعلق گرفت.
کسب جایزه و دیپلم افتخار بهترین فیلم داستانی کوتاه در بخش پیامبر اعظم (ص) در چهاردهمین دوره این جشنواره برای فیلم داستانی «خورشید در مه»، کسب جایزه و لوح تقدیر بهترین تهیه‌کنندگی در بخش اربعین در بیستمین دوره جشنواره تولیدات رادیویی و تلویزیونی مراکز استان‌ها برای مستند «لیلا»، از جمله افتخاراتی است که در کارنامه هنری این کارگردان لرستانی ثبت شده است.

انتهای پیام

captcha