بدرقه «کاروان قرآنی انقلاب» از حرم امام راحل
کد خبر: 3782994
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۳

بدرقه «کاروان قرآنی انقلاب» از حرم امام راحل

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مراسم بدرقه کاروان قرآنی انقلاب صبح امروز با حضور حمید شاه‌آبادی، معاون صدای سازمان صداوسیما و مدیران امور قرآنی کشور در جوار مرقد مطهر امام خمینی(ره) برگزار شد و سپس این کاروان حرکت 22 روزه خود را آغاز کرد.

کاروان قرآنی انقلاب راهی شدبه گزارش ایکنا؛ مراسم بدرقه کاروان قرآنی انقلاب ساعت ٨:٣٠ صبح امروز، اول بهمن‌ماه، با خوش‌آمدگويى محمدهادى صلح‌جو، مجری صدا و سیما و تلاوت حميدرضا احمدى‌وفا، قارى بين‌المللی کشورمان، در جوار حرم بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.
حمید شاه‌آبادی، معاون صدای سازمان صداوسیما، طی سخنانی ضمن آرزوی توفیق برای کاروانی که به همت احمد ابوالقاسمی، مدیر رادیو قرآن، شکل گرفته است، گفت: این روزها گذشت چهل سال از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران را گرامی‌ می‌داریم. 
وی حرکت این کاروان را نو و قابل تحسین دانست و در ادامه با یاد و خاطره امام خمینی(ره) گفت: ایشان با دست خالی و با توکل به خدا و اهتمام به مفاهیم قرآن کریم، حرکت بزرگی را بنیانگذاری کرد. امام، تمام مسیر زندگی‌اش براساس قرآن  و سیره اهل بیت طراحی شده بود. چه آن روزی که به شاه گفت که باید برود و چه روزی که پایه‌های حکومت اسلامی را بنا کرد، از قرآن می‌گفت. امام راحل قرآن را برای بوسیدن و روی طاقچه گذاشتن نمی‌خواست.

وی افزود: امام فقید، همچنان که ابتدا موسی، فرعون را نصیحت کرد و بعد قیام کرد، حتی در ابتدا به پهلوی دوم گفت که پادشاهی کند، اما کشور اسلامی باشد، اما وقتی این را نپذیرفت، علیه او این انقلاب کرد. امام در نامه خود به گورباچف و فروپاشی کمونیست نیز چنین رویه‌ای را داشتند. مدل‌های مختلفی برای انقلاب است، اما، امام روش قرآن را برگزید. رهبر معظم انقلاب نیر همین رویه را دنبال می‌کنند. هر چیز که برای امام، مبنا بود برای رهبری هم همان است.
شاه‌آبادی بیان کرد: از جمله اقدامات این چهل سال رویش‌هایی است که قبلاً سابقه نداشت و نگاه‌های جدیدی است که برای گستردگی و ترویج قرآن ایجاد شده است.

در این مراسم، عباس سلیمی، محمدرضا صلح‌جو و سیدحسین موسوی‌بلده، از پیشکسوتان قرآنی، حجج اسلام حمید محمدی، دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی، محسن عرفاتی، سرپرست شبکه قرآن و معارف سیما، مهدی قره‌شیخلو، رئیس سازمان دارالقرآن الکریم و امین پویا، قاری بین‌المللی، حضور داشتند. اجرای تواشیح گروه محمد رسول الله(ص) بسیج تهران بزرگ از دیگر بخش‌های مراسم بود.

در پایان همه حاضران در مراسم، برای بدرقه اعضای کاروان به کنار اتوبوسی رفتند که برای این سفر با تصاویر و نماد‌های قرآنی و انقلابی آماده شده بود. این کاروان با جمعی از خبرنگاران، عکاسان و گروه‌های برنامه‌ساز به همراه قاریان و دست‌اندرکاران رادیو قرآن در مسیر حرم حضرت معصومه(س) قرار دارند و ظهر در این حرم شریف حضور خواهند داشت.(برای اطلاع از برنامه این سفر 22 روزه اینجا کلیک شود.)

به گزارش ایکنا، پیش از آغاز مراسم بدرقه، جمع قرآنیان در گلزار شهدای بهشت‌ زهرا(س) حضور یافته و با شهدای انقلاب و فرماندهان هشت سال دفاع مقدس و شهیدان مدافع حرم با نثار گل با آرمان‌های این عزیزان تجدید میثاق کردند. همچنین، در محل جلوس امام خمینی(ره) در روز 12 بهمن 57 نیر حضور یافتند.

گزارش تصویری این مراسم را اینجا ببینید.

تلاوت حمیدرضا احمدی‌وفا از سوره‌های احزاب، بینه و کوثر

کد

اجرای گروه تواشیح محمد رسول‌الله(ص)

کد
گزارش از محمدرضا رجبی
انتهای پیام
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۲
غیر قابل انتشار: ۰
خواننده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۱۱/۰۱ - ۱۱:۳۳
0
0
راهی کجا شد؟؟!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۱۱/۱۳ - ۱۴:۱۱
0
0
لطفا مبلغ هزینه کرد هر یک از قاریان رو هم بفرمایید
captcha