تربیت مربیان متخصص؛ هدف دوره‌های آموزشیاری قرآن ‌
کد خبر: 3783020
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۶

تربیت مربیان متخصص؛ هدف دوره‌های آموزشیاری قرآن ‌

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به برگزاری نخستین دوره آموزشیاری قرآن کریم که از اوایل دی‌ماه در شهرستان سامان آغاز شده است، تربیت مربیان متخصص قرآنی را مهم‌ترین هدف برگزاری این دوره‌ها دانست.

تربیت مربیان متخصص قرآنی؛ هدف دوره های آموزشیاری قرآن کریم

محسن تقی‌پور، رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال و بختیاری، از برگزاری دوره آموزشیاری قرآن کریم ویژه فعالان قرآنی شهرستان سامان خبر داد و گفت: دوره آموزشیاری روخوانی وروانخوانی قرآن کریم برای نخستین بار از اوایل دی‌ماه هر هفته روزهای چهارشنبه بعداز ظهر و پنجشنبه صبح در مؤسسه کوثر سامان به مدت ۸۴ ساعت در حال برگزاری است.
وی مهمترین هدف دوره تربیت آموزشیاری قرآن کریم را تربیت مربیان قرآنی دانست و افزود: دوره آموزشیاری روخوانی و روانخوانی شهرستان سامان با حضور اساتید برجسته قرآنی استان که از طرف اداره امور قرآنی معرفی شده‌اند در حال برگزاری است و در این طرح 24 نفر از آموزشیاران خواهر ضمن فراگیری فنون آموزش روخوانی و روان خوانی قرآن کریم با طی کردن دوره مربیگری و دریافت مدرک معتبر به عنوان مربی قرآن معرفی می‌شوند.
تقی‌پور ادامه داد: نخستین گام برای آشنایی با آموزه‌‌های حیات بخش و بهره‌مندی از معنویت تعالی بخش قرآن کریم، تسلط و مهارت در قرائت این کتاب مقدس است و آموزش آن اولویت و اهمیت ویژه‌ای دارد.
وی در ادامه با بیان اینکه توسعه برنامه‌های آموزش قرآن کریم منوط به وجود مربیان تأثیرگذار و توانمند در امر تدریس است تا با دلسوزی، علاقمندی و تخصص لازم ، قرآن را به فراگیران تعلیم دهند، افزود: شرکت‌کنندگان در این طرح توانایی‌هایی از قبیل دانش و توانمندی‌های عملی در تدریس روخوانی و روانخوانی، شایستگی‌های اخلاقی و رفتاری، مهارت‌های تدریس ، مدیریت کلاس‌های فردی و گروهی و توانایی نسبی در به‌کارگیری تکنولوژی‌های نوین آموزشی در تدریس قرآن را فرا می‌گیرند.
رئیس اداره امور قرآنی استان تصریح کرد: شركت‌کنندگان پس از موفقيت درآزمون‌های پايانی، ضمن اخذ گواهينامه مربوطه، به عنوان مربیان دوره‌هاي عمومي قرائت قرآن كريم‌(سطوح 1 و 2)، درسطح شهرستان به تدریس خواهند پرداخت.

انتهای پیام

captcha