اختتامیه طرح «ساماندهی گلزار شهدای همدان» برگزار می‌شود
کد خبر: 3783030
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۲
همزمان با دهه فجر؛

اختتامیه طرح «ساماندهی گلزار شهدای همدان» برگزار می‌شود

گروه فرهنگی ـ مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان گفت: امسال همزمان با ایام دهه فجر و در ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی جشن اختتامیه طرح ساماندهی گلزار‌های شهدای این استان ‌برگزار می‌شود.

اختتامیه طرح ساماندهی گلزار شهدای همدان در دهه فجر برگزار می‌شودناصر عارف، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، با بیان اینکه در کشور بیش از 11 هزار گلزار شهید وجود دارد که 693 گلزار از این مجموعه در استان همدان قرار دارد، افزود: عملیات ساماندهی گلزارهای شهدای استان همدان که از سال ۸۴ آغاز شده بود با افتتاح آخرین گلزار در روستای «خلیل‌کرد» شهرستان بهار به پایان می‌رسد.
وی با بیان اینکه همه باید تلاش کنیم که یاد شهدا را به نسل آینده منتقل کنیم چراکه رمز موفقیت انقلاب در این نکته نهفته است، ادامه داد: ساماندهی گلزارشهدا هر چند در ظاهر یک کار مهندسی و فیزیکی محسوب می‌شود اما خروجی آن یک کار فرهنگی و در راستای ترویح فرهنگ ایثار و شهادت است.
مدیرکل بنیاد شهید استان همدان با بیان اینکه گلزار شهدا باید نشان‌دهنده آرامگاه ابدی قهرمانان وطن باشد، تصریح کرد: استان همدان در زمینه شمار شهدا رتبه 12، تعداد جانبازان رتبه 13 و شمار آزادگان سرافراز رتبه 15 کشور را دارد.
وی گلزارهای شهدا را زیارتگاه‌های عاشقانه و عارفانه دانست و گفت: شهدا درس آزادگی به جوانان می‌دهند و باید برای آیندگان حفظ شوند، همچنین برگزاری مراسم‌های معنوی، ملی و مذهبی در کنار گلزار شهدا در جامعه بسیار اثرگذار است، بنابراین باید مزارهای این شهدا به زیارتگاه تبدیل شود.
عارف با بیان اینکه پس از اتمام پروژه ساماندهی گلزارهای شهدا وظیفه ما مرمت و نگهداری این مزارها است، تصریح کرد: در استان همدان 7هزار و 433مزار در قالب 44 گلزار شهری و 649گلزار روستایی وجود دارد.
وی با بیان اینکه استان همدان در ساماندهی گلزار شهدا از استانهای پیشرو بوده است، اظهار کرد: شهدا با هدف دفاع از نهضت عاشورایی در عرصه پیکار حضور پیدا کردند و برای دفاع از دین، عزت، استقلال و ناموس مسلمانان از همه هستی گذشتند.
عارف تعداد شهدای مفقودالاثر استان همدان را نیز 450 نفر ذکر کرد و گفت: جامعه به شهدا، ایثارگران و خانواده‌های آنها نگاه احترام آمیز دارند چرا که با از خودگذشتگی خود قهرمانان ملی این سرزمین هستند و مورد قدردانی و تجلیل واقع می شوند.
انتهای پیام

captcha