نقش مؤثر دفاتر تسهیل‌گری در شناسایی آسیب‌های اجتماعی
کد خبر: 3783121
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۲

نقش مؤثر دفاتر تسهیل‌گری در شناسایی آسیب‌های اجتماعی

گروه فرهنگی - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری آذربایجان غربی بیان کرد: دفاتر تسهیل‌گری، نقش مؤثری در مقابله و شناسایی آسیب‌های اجتماعی هر منطقه برعهده دارند.

نقش موثر دفاتر تسهیل‌گری در شناسایی آسیب‌های اجتماعی

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، علی مصطفوی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری آذربایجان غربی صبح امروز، 1 بهمن‌ماه‌ در هشتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان، با اشاره به اهمیت مقابله با آسیب‌های اجتماعی، اظهار کرد: از سال گذشته تاکنون، استانداری آذربایجان غربی، دفاتر تسهیل‌گری را در 10 منطقه ارومیه ایجاد کرده که 2 دفتر تسهیل‌گری نیز متعلق به جهاد دانشگاهی استان است.
وی با اشاره به اینکه دفاتر تسهیل‌گری در مقابله و شناسایی آسیب‌های اجتماعی هر منطقه بسیار موثر هستند، بیان کرد: این دفاتر به‌طور ویژه درخصوص آسیب‌های اجتماعی همچون طلاق و اعتیاد در هر منطقه فعالیت می‌کنند و باید به تملک دولت آیند تا احصا شده و به دستگاه‌ها محول شوند تا به‌خوبی به فعالیت خود ادامه دهند.
مصطفوی ادامه داد: در رابطه با قاچاق نیز کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در استان تشکیل شده که متشکل از 3 کارگروه فرهنگی، اطلاعاتی و عملیاتی است، اخیراً شاهد افزایش قیمت گوشت در کشور بودیم که همین امر از عوامل اصلی قاچاق دام به کشورهای همسایه بود.
وی افزود: طی 1 ماه گذشته، طبق گزارشاتی که از مرزبانی استان به دست ما رسیده است، آمار قاچاق پایین آمده و البته قاچاق نه تنها در مرزها بلکه باید در سطح شهر نیز شناسایی شده و برخوردهای لازم صورت گیرد.
انتهای پیام

captcha