فرهنگ ایثار و شهادت کشور را از بحران‌ها و تنگنا‌ها نجات داده است
کد خبر: 3783216
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۵
معاون اول رئیس‌جمهور:

فرهنگ ایثار و شهادت کشور را از بحران‌ها و تنگنا‌ها نجات داده است

گروه سیاسی ــ جهانگیری با تأکید بر اینکه تجربه نشان داده که فرهنگ ایثار و شهادت کشور را در بسیاری از بحران‌ها و تنگنا‌ها نجات داده است، گفت: آنچه که ما را در دوران دفاع مقدس سرفراز کرد و باعث شد تا در جنگی نابرابر پیروز شویم موضوع از خودگذشتگی و فرهنگ ایثار و شهادت بود.

فرهنگ ایثار و شهادت، کشور را از بحران‌ها و تنگنا‌ها نجات داده است

به گزارش ایکنا، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، اسحاق جهانگیری، در دومین جلسه شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت كه صبح امروز دوشنبه برگزار شد، گفت: در دوران دفاع مقدس با وجود مشكلات اقتصادی و مسائل متعدد، شهدا و ایثارگران با از خودگذشتگی و ایثار كاری بزرگ كرده‌اند، امروز نیز اگر می‌خواهیم از مشكلات عبور كنیم باید به فرهنگ ایثار و شهادت مردم اتكا داشته باشیم.
وی با اشاره به تاكید رهبر معظم انقلاب بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، گفت: این یك واقعیت است كه هر چقدر مسئولان در جهت تعالی فرهنگ ایثار و شهادت خدمت كنند و ایثارگران را تكریم نمایند در پیشرفت كشور موفق تر خواهیم بود.
جهانگیری با اشاره به منابع محدود دولت برای اداره كشور، گفت: دولت در برنامه ریزی‌ها و سیاست‌گذاری‌های خود تلاش كرده است تا بتواند بیشترین خدمت را به خانواده های شهدا، آزادگان و جانبازان و ایثارگران كشور ارائه كند به طوریكه ظرف 5 سال گذشته بودجه خدمات درمانی به این بخش از جامعه بیش از ده برابر شده است.
معاون اول رییس جمهور با بیان اینكه اعضای دولت با فرهنگ ایثار و شهادت غریبه نیستند و مشكلات خانواده های شهدا، جانبازان و ایثارگران را درك كرده اند، گفت: نباید تصور شود كه عده ای در محلی برای تصمیم گیری نشسته اند كه این موضوع برایشان فاقد اهمیت است.
وی افزود: فرهنگ ایثار و شهادت به ما كمك می كند و نحوه رفتار ما با این عزیزان می تواند درس آموزی داشته باشد تا ببینند ما با ایثارگران خود چه رفتاری كرده‌ایم.
جهانگیری همچنین بر شناساندن ارزش‌های دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جدید تاكید كرد و گفت: حضور مردم و نقش آنها در برگزاری همایش‌ها، كنگره‌ها و یادواره‌های مربوط به شهدا و ایثارگران چشمگیر و قابل تقدیر است و باید ضمن آسیب شناسی و پرهیز از دولتی شدن برنامه‌ها در جهت تشویق و حمایت از آنها گام برداشت.
در این جلسه كه وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی، علوم، تحقیقات و فناوری، آموزش و پرورش و كشور و معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و نیز رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه و رییس بنیاد حفظ و نشر آثاردفاع مقدس حضور داشتند چند مصوبه به تصویب رسید.
راهبردها و سیاست‌های شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت، دستورالعمل ساماندهی، حمایت و تشویق تشكل‌های مردم نهاد در حوزه ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت با محوریت دبیرخانه شورای عالی از جمله مصوبات شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت بود.
انتهای پیام

captcha