«سایت موزه» به ماندگاری گردشگر در همدان کمک می‌کند
کد خبر: 3783219
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۲

«سایت موزه» به ماندگاری گردشگر در همدان کمک می‌کند

گروه فرهنگی ـ معاون گردشگری همدان گفت: ماندگاری گردشگران از مولفه های موفقیت شهرهای گردشگری است و راه اندازی سایت موزه می تواند تحولی در همدان ایجاد کند.

به گزارش ایکنا از همدان، به نقل از ایرنا علی خاکسار معاون گردشگری همدان اظهار کرد: ماندگاری گردشگران از مولفه های موفقیت شهرهای گردشگری است و راه اندازی سایت موزه می تواند تحولی در همدان ایجاد کند.
وی اضافه کرد: در حال حاضر گردشگران از آرامگاه بوعلی، باباطاهر و تپه هگمتانه دیدن کرده و سپس به لالجین و غار علیصدر رفته و همدان را ترک می کنند، در صورتی که وجود سایت موزه در بافت تاریخی شهر می تواند موجب اقامت یک روز بیشتر گردشگران شود.
خاکسار گفت: در مرکز شهر همدان آثاری همچون مسجد جامع، بازار و کاروانسرا وجود دارد و راه اندازی سایت موزه می تواند گردشگران بیشتری را به این مجموعه تاریخی جذب کند.
معاون گردشگری همدان خاطرنشان کرد: هر چیز تازه ای اعم از آثار تاریخی کشف شده و یا احداث موزه جدید برای گردشگران جذاب و دیدنی است و بی تردید سایت موزه قدرت جذب گردشگران بیشتر به همدان را دارد.
وی با بیان اینکه ساخت سایت موزه بنابر توافق های صورت گرفته به شهرداری واگذار شده است افزود: طرح سایت موزه توسط میراث فرهنگی تهیه و در اختیار شهرداری برای اجرا قرار گرفته است.
خاکسار گفت: در این طرح تمام آثار کشف شده بر اساس مستند سازی از پیش انجام شده در جای خود تثبیت و میراث همدان و گردشگران می توانند بخشی از هویت و میراث این منطقه را به صورت ملموس تماشا کنند.
معاون گردشگری همدان اضافه کرد: عمق زیاد و رطوبت بالای این منطقه موجب شد آثار منقول کشف شده همچون تابوتها، ظروف سفالی، سنگ آسیاب، خمره ها و همه اشیا کشف شده از میدان مرکزی شهر تا آماده سازی سایت موزه در جایی دیگر نگهداری شود و سپس به همان ترتیب قرارگیری قبل در این مکان چیده می شوند.
وی تاکید کرد: هیچ شی جدیدی به سایت موزه افزوده نمی شود و تنها همان اشیا مکشوفه در این مکان به نمایش درمی آید.
سال گذشته در نتیجه کار عمرانی شهرداری بخشی از هویت تاریخی شهر قدیمی همدان در میدان مرکزی شهر کشف شد و مقرر شد طرحی به نام سایت موزه احداث و آثار به دست آمده در آن نگهداری شود.
انتهای پیام

captcha