۳۹ پروژه کشاورزی در ایلام افتتاح و کلنگ زنی می‌شود
کد خبر: 3783229
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۷
همزمان با دهه فجر؛

۳۹ پروژه کشاورزی در ایلام افتتاح و کلنگ زنی می‌شود

گروه اجتماعی ـ رئیس سازمان جهادکشاورزی استان ایلام از افتتاح و کلنگ‌زنی ۳۹ طرح کشاورزی در بخش‌های مختلف در دهه پر فروغ فجر امسال در نقاط مختلف ایلام خبر داد.

۳۹ پروژه کشاورزی در ایلام افتتاح و کلنگ زنی می‌شودبه گزارش ایکنا از ایلام، به نقل از روابط عمومی جهادکشاورزی ایلام، سید محمدتراب میری، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام اظهار کرد: برای این طرح ها نزدیک به یک میلیارد و 146 میلیون ریال هزینه شده است.
وی افزود: 35 پروژه با اعتبار 971 میلیارد و 313 میلیون ریال در دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد که افتتاح این طرح ها موجب اشتغال زایی 2 هزار و 39 نفر و بهره مندی یک هزار و 229 خانوار می شود.
میری یادآور شد: این طرح ها شامل احداث شبکه های آبیاری تحت فشار، شبکه آبیاری و زهکشی، ایستگاه و کانال آبرسانی، ایجاد مجتمع باغات اراضی شیب دار، انبار محصولات کشاورزی، بوجاری، سیلوی ذخیره گندم، پرواربندی بره، برنج کوبی و گاوداری شیری است.
رییس سازمان جهادکشاورزی ایلام تاکید کرد: چهار پروژه شاخص با اعتبار 174 میلیارد و 399 میلیون ریال با اشتغال زایی 430 نفر و بهره مندی 136 خانوار در دهه فجر امسال کلنگ زنی می شود.
میری، کلنگ تجهیز و مرمت ایستگاه دره شهر، پمپاژ خط انتقال و آبیاری اراضی سرچم هلیلان، ایستگاه پمپاژ هزارانی آبدانان و زهکشی کنجانچم در مهران را از جمله طرح های کلنگ زنی در این ایام عنوان کرد.
وی هدف از کلنگ زنی این طرح ها را مدیریت مصرف بهینه آب، توسعه باغات در اراضی، اشتغال پایدار، ارتقاء راندمان آبیاری، تبدیل اراضی دیم به آبی، بهره وری بیشتر آب برشمرد.
انتهای پیام
captcha