جنگ‌های نیابتی؛ پیچیده‌ترین اقدام علیه انقلاب اسلامی
کد خبر: 3783280
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۷

جنگ‌های نیابتی؛ پیچیده‌ترین اقدام علیه انقلاب اسلامی

گروه اجتماعی- سرپرست مرکز جامع علوم اسلامی کشور گفت: پیچیده‌ترین اقدام دشمن علیه انقلاب اسلامی، به راه انداختن جنگ‌های نیابتی در منطقه و ایجاد گروه‌های تکفیری بود که هزینه‌های سنگینی بر ایران و سایر کشورهای همسو با انقلاب اسلامی تحمیل کرد.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، حجت‌الاسلام مسعود عالی، سرپرست مرکز جامع علوم اسلامی کشور امروز، دوشنبه یکم بهمن‌ماه در همایش طلایه‌داران فاطمی که در مسجد جامع زاهدان برگزار شد، گفت: انقلاب اسلامی ایران از گردنه‌های سختی عبور کرده تا به این نقطه رسیده است؛ این انقلاب حاصل خون هزاران شهید است، باید قدر آن را دانست.
این کارشناس امور دینی بیان کرد: در طول چهل سال گذشته، دشمنان این انقلاب، توطئه‌های بی‌شماری کردند تا ملت ایران نتواند چهل سالگی و بلوغ انقلاب خود را جشن بگیرد، اما بحمدالله همه فتنه‌ها خنثی شده و امسال به یاری خدا و عنایت امام عصر(عج) چهل سالگی انقلاب را جشن می‌گیریم.
وی افزود: دو بلوک غرب و شرق، 70 سال با هم درگیر جنگ سرد بودند، در این مدت تنها هفت میلیارد دلار هزینه کردند؛ این در حالی است که بلوک غرب برای لطمه زدن به انقلاب اسلامی، تنها در عرض 25 سال، یک‌صد میلیارد دلار هزینه کرد.
عالی اظهار کرد: در کل دنیا سه کشور فارسی زبان با جمعیت 120 میلیون نفری وجود دارد که از این تعداد، 80 میلیون نفر در ایران زندگی می‌کنند، با این حال، 280 شبکه فارسی زبان در دنیا فعالیت می‌کند.
وی ادامه داد: بیشتر این شبکه‌ها پولی بوده اما فقط و فقط در کشور ایران این شبکه‌ها به صورت رایگان به فعالیت می‌پردازند و این درحالی است که برای کشور چین با یک میلیارد و دویست میلیون نفر جمعیت، به این میزان شبکه صوتی و تصویری وجود ندارد.
این مدرس حوزه علمیه بیان کرد: پیچیده‌ترین اقدام دشمن علیه انقلاب اسلامی، به راه انداختن جنگ‌های نیابتی در منطقه و ایجاد گروه‌های تکفیری بود که هزینه‌های سنگینی بر ایران و سایر کشورهای همسو با انقلاب اسلامی تحمیل کرد.
عالی عنوان کرد: غربی‌ها با حمایت از گروه‌های تکفیری چندین هدف را دنبال می‌کردند؛ هدف اول جلوگیری از موج اسلام خواهی مردم دنیا بود؛ هدف دیگر دسترسی به منابع انرژی منطقه بود و هدف سوم، ویران کردن زیرساخت‌های سرزمین‌های اسلامی بود.

انتهای پیام

captcha