ثبت‌نام 1175 نفر از چهارمحال و بختیاری در آزمون حفظ و مفاهیم قرآن تا الان+آمار شهرستان‌ها
کد خبر: 3783303
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۵
کارگران خبر داد:

ثبت‌نام 1175 نفر از چهارمحال و بختیاری در آزمون حفظ و مفاهیم قرآن تا الان+آمار شهرستان‌ها

گروه فعالیت‌های قرآنی - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری از ثبت‌نام یک هزار و 175 نفر از استان در آزمون حفظ و مفاهیم قرآن تا امروز خبر داد و گفت: شهرستان شهرکرد با ثبت‌نامی 737 نفر پیشتاز شهرستان‌های استان است.

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، جواد کارگران، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، امروز اول بهمن‌ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان که در سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد، گفت: سال‌های گذشته این رویداد بزرگ قرآنی به صورت جداگانه در هر دستگاهی برگزار می‌شد که خوشبختانه امسال با همکاری و تعامل بین سه دستگاه آموزش‌وپرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی و اوقاف و امور خیریه در استان برگزار می‌شود.
وی در ادامه بابیان اینکه خبرنگاران نقش مؤثری در تبلیغ این رویداد بزرگ قرآنی دارند افزود: انتشار اخبار در روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها می‌تواند آمار ثبت‌نام در آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم را افزایش دهد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری بابیان اینکه ثبت‌نام آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم از ۵ دی آغاز شده است و تا ۱۰ بهمن‌ماه جاری هم ادامه دارد ابراز کرد: علاقه‌مندان برای ثبت‌نام می‌توانند با مراجعه به آدرس اینترنتی www.quranedu.ir نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند.
کارگران به آمار ثبت‌نام‌شدگان به تفکیک هر شهرستان در چهارمحال و بختیاری اشاره کرد و گفت: تا به امروز شهرستان شهرکرد ۷۳۷ نفر، شهرستان بروجن ۱۳۱ نفر، شهرستان فارسان ۱۵۸ نفر، شهرستان کیار ۶۵ نفر، شهرستان بن ۲۹ نفر، شهرستان لردگان ۲۸ نفر، شهرستان اردل ۱۳ نفر، شهرستان سامان ۱۳ نفر و شهرستان کوهرنگ یک نفر در آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم ثبت‌نامی داشته‌اند که در مجموع به یک هزار و ۱۷۵ نفر در سطح استان می‌رسد.
وی در ادامه افزود: رشته ترجمه و مفاهیم قرآن شامل «ترجمه و مفاهیم مقدماتی و تدبر در قرآن»، رشته سیره و معارف اهل بیت (علیه السلام) شامل «مفاهیم نهج البلاغه یک و ۲» و مفاهیم سجادیه و آزمون‌های الکترونیک نیز شامل «سبک زندگی و سیره معصومین (علیه السلام)، ترجمه و مفاهیم مقدماتی و روخوانی قران کریم» از دیگر رشته‌های آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم است.
کارگران تقویت وحدت و انسجام برنامه‌ها و فعالیت‌های سازمان‌ها و نهادهای قرآنی کشور، سنجش و ارزیابی کمی و کیفی عملکرد آموزشی مدارس، مؤسسات و مراکز قرآنی کشور، ایجاد انگیزه در میان عموم مردم جامعه به‌ویژه نوجوانان و جوانان برای فراگیری معارف قرآن و عترت، استانداردسازی و جهت‌دهی آموزش‌های قرآن و عترت در مدارس، مؤسسات و مراکز آموزشی سراسر کشور، شناسایی و معرفی نخبگان را از جمله مهم‌ترین اهداف برگزاری آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم در سال ٩٧ برشمرد.
انتهای پیام

captcha