نیازهای کودک کار متفاوت از متکدی است
کد خبر: 3783305
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۶:۰۶
عالم‌زاده:

نیازهای کودک کار متفاوت از متکدی است

گروه اجتماعی - شهردار کرمان گفت: ۱۱ دستگاه عضو کارگروه ساماندهی کودکان کار هستند، ضمن اینکه جنس و نیاز‌های کودک کار متفاوت از متکدی است که باید این موضوعات از هم جدا دیده شوند.

به گزارش ایکنا از کرمان، مهران عالم‌زاده، شهردار کرمان دیروز دوشنبه، 1 بهمن در نشست ساماندهی کودکان کار خواستار حضور مسئولان عالی رتبه استان برای بازدید از کوره‌های آجرپزی و حاشیه شهر کرمان شد و گفت: در حوزه محرومیت‌ها و فقر همیشه نگاهمان معطوف به نقاط دور افتاده از مرکز استان بوده در حالی که در شهر کرمان هم شاهد این محرومیت‌ها هستیم.
وی توجه به مسئله بی‌خانمان‌ها، متکدیان و کودکان کار را مورد تاکید قرار داد و افزود: این گروه‌ها جمعیت گسترده‌ای ندارند و می‌شود با هم‌افزایی مشکلات آن‌ها را رفع کرد.
عالم‌زاده بیان کرد: این افراد باید در جایی ساماندهی شوند که تبعات اجتماعی نیز برای ساکنان محلات نداشته باشد، حداقل حقوق شهروندی و اجتماعی این است که سرپناه و حداقل تغذیه را داشته باشند.
شهردار کرمان اظهار کرد: 11 دستگاه عضو کارگروه ساماندهی کودکان کار هستند، ضمن اینکه جنس و نیازهای کودک کار متفاوت از متکدی است که باید این موضوعات از هم جدا دیده شوند.
وی تأکید کرد: جمع‌آوری کودکان کار را می‌توانیم انجام دهیم، اما باید به کمک دیگر دستگاه‌ها، ساماندهی آنها انجام گیرد که دوباره به سطح جامعه بر نگردند.
نکویی معاون خدمات شهری شهرداری کرمان نیز در این جلسه گفت: 141 نفر متکدی و کودک کار در دی ماه جاری در کرمان جمع‌آوری شده که از 26 کودک و نوجوان کار، 25 نفر افغانی و یک نفر ایرانی بوده است.
زهرا موسی‌پور، مدیرکل امور اجتماعی استانداری کرمان هم از تخصیص منابعی از محل اعتبارات کاهش و کنترل آسیب‌ها امسال برای تامین فضای مناسب برای نگهداری کودکان کار خبر داد و گفت: در حوزه کودکان کار اکثر جمعیت افاغنه هستند و باید مشخص کرد که چرا دوباره به سطح شهر برمی‌گردند، خانواده‌های آنها باید مشخص شوند، اما این روال وجود ندارد و عمل ما بلااثر می‌شود.
وی به حضور خیران و مردم برای کمک به ساماندهی کودکان کار اشاره کرد و افزود: اگر اداره کل امور اتباع و مهاجرین موضوع کودکان کار افاغنه را ساماندهی کند، بخش زیادی از مشکلات این حوزه رفع می‌شود.
انتهای پیام

captcha