وقف پنج باب مغازه در بندرلنگه
کد خبر: 3783375
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۰

وقف پنج باب مغازه در بندرلنگه

گروه فرهنگی - رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بندرلنگه گفت‌: وقف پنج باب مغازه ۸۰ مترمربعی در این شهرستان از طریق یک واقف خیر‌اندیش به ثبت رسید.

وقف پنج باب مغازه متراژ 80 مترمربعی در بندرلنگه

احمد قباد، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بندرلنگه‌ در گفت‌وگو با ایکنا از هرمزگان، اظهار کرد: عبدالجلیل خلسانی فرزند جمعه واقف خیراندیشی است که در اقدامی خداپسندانه پنج باب مغازه ۸۰ مترمربعی را با حضور مدیر کل اوقاف هرمزگان و معاونان، رؤسای ستادی وقف و به ثبت رسانده است.
وی بیان کرد: ارزش این ملک وقفی بالغ بر ۶ میلیارد ریال است و این ملک در محله بحرینی‌های شهر بندرلنگه با نیت هزینه‌های روزانه مسجد امام حسن عسکری‌(ع) ‏ وقف شده است.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان محوریت و رویکرد وقف را فقرزدایی و خود اتکایی در جامعه دانست و بر گسترش چنین ظرفیت‌ها و فعالیت‌هایی در سطح جامعه تأکید کرد.
وی با بیان اینکه اجرای نیت واقفان مهم‌ترین رسالت اوقاف است، اضافه کرد: اجرای نیات واقفان در این شهرستان مانند کل ایران به‌خوبی انجام شده، مردم همیشه به این نهاد اعتماد داشته و دارند.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه وقف چشمه همیشه جاری است و افزود: وقف ماندگار است و از عواید موقوفات و درآمد آن سالانه افراد زیادی می‌توانند برخوردار شوند و خیلی از مشکلات و آسیب‌های اجتماعی جامعه را کاهش می‌دهد.
وی با تأکید بر ضرورت توسعه وقف در جامعه افزود: افرادی که به تنهایی قدرت و توانایی کافی برای وقف یک مال را ندارند می‌توانند در قالب اجتماع چند نفری وقف یک مال را به عهده بگیرند و در این کار خیر شریک شوند.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بندرلنگه در پایان با تاکید به ظرفیت‌های موجود در زمینه فرهنگ وقف در بندرلنگه گفت: فرهنگ وقف می‌تواند فرصتی برای بسیاری از کار‌های فرهنگی، اجتماعی، درمانی، آموزشی، قرآنی و غیره، در راستای ارتقا و رشد جامعه باشد؛ و با به جا آوردن نیت‌های واقفان برخی کمبود‌ها و مشکلات را در بخش‌های مختلف حل کرد.
انتهای پیام
captcha