قاطعیت در كنار روحیه مطالبه‌گری؛ زمینه‌ساز ارائه خدمات جهادی
کد خبر: 3783470
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۱

قاطعیت در كنار روحیه مطالبه‌گری؛ زمینه‌ساز ارائه خدمات جهادی

گروه اجتماعی ـ رئیس كل دادگستری فارس تأكید كرد كه جدیت و قاطعیت در کنار روحیه مطالبه‌گری می‌تواند زمینه‌ساز خدمت جهادی به مردم در راستای احقاق حق و اجرای عدالت باشد.

به گزارش ایكنا از فارس، به نقل از روابط عمومی دادگستری استان فارس، رئیس کل دادگستری استان، معاون قضایی و مسئول نظارت و ارزشیابی قضات استان و معاون مالی عمرانی و پشتیبانی دادگستری استان به بررسی ابعاد مختلف ارائه خدمات قضایی، تکریم ارباب رجوع و مسائل مدیریتی در دو حوزه قضایی منطقه شرق فارس پرداختند.
علی القاصی‌مهر، رئیس کل دادگستری استان فارس در جمع قضات و کارکنان این منطقه با بیان اینکه مردم انتظار دارند دستگاه قضایی در حفظ امنیت و آرامش آنان با عوامل ناامنی در همه ابعاد قاطعانه برخورد كند، گفت: قاطعیت در اجرای صحیح قانون است و همه ما موظفیم در چارچوب قانون وظایف و تکالیف خود را انجام دهیم.
وی حوزه قضایی شهرستان فسا را یکی از حوزه‌های مهم استان دانست و افزود: انتظار می‌رود تا به میزان حساسیت موقعیت این حوزه قضایی عمل به قانون و احساس تکلیف ما به‌عنوان خادمان مردم در دستگاه قضایی نیز بیشتر باشد.
رئیس کل دادگستری استان فارس، روحیه مطالبه‌گری در راستای انجام صحیح وظایف قانونی مسئولان و مدیران در شهرستان به‌خصوص توسط رئیس حوزه قضایی و دادستان شهرستان را مهم خواند و گفت: جدیت و قاطعیت در کنار این روحیه مطالبه‌گری می‌تواند زمینه‌ساز خدمت جهادی به مردم در راستای احقاق حق و اجرای عدالت باشد.
القاصی‌مهر، کار در دستگاه قضایی را پر حجم و پر مخاطره ارزیابی کرد و گفت: سیل پرونده‌های موجود در دادگستری‌ها منبعث و نشئت یافته از مشکلات مختلف اقتصادی و رو به ازدیاد مردم است و هر چند ما در دستگاه قضایی در ایجاد آن نقشی نداریم اما همه موظفیم با بالاترین حساسیت به وظایف سازمانی و اداری خود عمل کنیم و احقاق حق و اجرای عدالت را با جدیت دنبال كنیم.
وی یادآور شد: سختی کار در دستگاه قضایی را نه یک تکلیف سازمانی بلکه یک حسنه محسوب کنید و آن را توشه آخرت خود قرار دهید؛ چرا که دستگاه قضایی و موقعیت خدمتی شما در این مجموعه بهترین جایگاه برای خدمت به مردم است چرا که در نتیجه این خدمت صادقانه و خالصانه از مظلومی رفع ظلم می شود و حقی به حق دار آن بازگردد.
القاصی‌مهر توجه به تکریم مراجعان در انجام این فرآیند را مورد تأکید قرار داد و گفت: فردی که به دستگاه قضایی مراجعه می‌کند این مجموعه را ملجأ و پناهگاه خود قرار داده است و انتظار دارد از وی رفع ظلم شود بنابراین وظیفه انسانی و تکلیف سازمانی ما است که ضمن تکریم و حفظ حرمت مراجعه کننده انتظارات قانونی او را در سریع‌ترین زمان ممکن پیگیری كنیم.
رئیس کل دادگستری استان فارس بیان كرد: مسئولیت ناراضی بیرون رفتن ارباب رجوع از مجموعه بر عهده ماست که لازم است ضمن توجه مدیران همه حوزه‌های قضایی به نظارت ویژه بر امر تکریم ارباب رجوع ، زمینه دیدارهای چهره به چهره در محل کار و اماکن عمومی و شنیدن دغدغه های مردم را فراهم كنند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: توجه ویژه به اجرای سریع و به موقع احکام مدنی و کیفری قطعیت یافته یکی از مصادیق مهم خدمت به مردم است چرا که نتیجه نهایی خدمت ارائه شده و محقق شدن عدالت از ابتدای تشکیل پرونده نقطه نهایی یعنی اجرای احکام است بنابراین باید شاهد دقیق‌ترین برنامه‌ریزی و بهترین انضباط در واحدهای اجرای احکام باشیم.
رئیس کل دادگستری فارس تعیین تکلیف نهایی اقلام در جریان رسیدگی‌های قضایی در راستای احقاق حقوق فردی و یا استیفای حقوق دولت را مورد تأکید قرار داد و افزود: تعیین تکلیف سریع این اموال در برنامه جاری مسئولان قضایی و دادستان‌ها باشد.
القاصی‌مهر اجرای دقیق بخشنامه‌های مختلف در خصوص کاهش جمعی کیفری زندان‌ها، ساماندهی واحدهای اجرای احکام، ساماندهی بایگانی‌های جاری، موقت و راکد حوزه‌های قضایی، مدیریت پرونده‌های مهم و حساس امنیتی و تکریم ارباب رجوع را خواستار شد و افزود: بخش عمده‌ای از موضوعات نظارتی و بازرسی در حوزه‌های قضایی شامل موارد یاد شده است.
انتهای پیام

captcha