امروز میرجاوه را به «مرز عاشقی» می‌شناسند
کد خبر: 3783542
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۹

امروز میرجاوه را به «مرز عاشقی» می‌شناسند

گروه فرهنگی- فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: ورود زوار پاکستانی اربعین حسینی از طریق مرز میرجاوه، سبب شده تا نام میرجاوه به‌عنوان «مرز عاشقی» در ذهن مردم شکل بگیرد و هر کس هوای خدمت به اهل بیت(ع) را کرده، خود را به این مرز برساند.

امروز میرجاوه را به «مرز عاشقی» می‌شناسند

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، امان‌الله گشتاسبی، فرمانده سپاه سلمان استان صبح امروز در همایش تجلیل از خادمان ستاد مردمی اربعین که به‌مناسبت شهادت حضرت فاطمه(س) در زاهدان برگزار شد، گفت: عشق به اباعبدالله(ع) حد و مرز نمی‌شناسد، به‌طوری که می‌بینیم در ایام اربعین حسینی، از گوشه و کنار سرزمین‌های اسلامی، عاشقان اهل بیت(ع) خود را به کربلا می‌رسانند تا خادم اربابشان باشند.
وی با بیان اینکه عاشقان حسین(ع)، خدمت به زوار اباعبدالله را افتخار خود می‌دانند، افزود: جوانانی را می‌بینیم که کار و زندگی خود را رها کرده، از لذات دنیوی چشم پوشیده‌اند و برای خدمت به زوار اربعین، به میرجاوه، زاهدان و یا مرز شلمچه آمده‌اند.
فرمانده سپاه سلمان استان بیان کرد: ورود زوار پاکستانی اربعین حسینی از طریق مرز میرجاوه، سبب شده است تا نام میرجاوه به عنوان «مرز عاشقی» در ذهن مردم شکل بگیرد و هر کس هوای خدمت به اهل بیت(ع) را کرده، خود را به این مرز برساند.
وی با بیان اینکه خدمت رسانی به زوار اربعین باید هر سال باشکوه‌تر و بی نقص‌تر از گذشته صورت گیرد، ادامه داد: هرسال صحنه‌های زیبایی در مرز میرجاوه رقم می‌خورد که امسال نیز اینچنین بود.
گشتاسبی با اشاره به حفظ آثار و مستندات این ویژه برنامه، گفت: لازم است تا پیاده روی اربعین حسینی که توسط زائران پاکستانی از مرز میرجاوه در استان سیستان وبلوچستان کلید می‌خورد در قالب همایش‌های استانی و ملی معرفی شود و هر سال با حرارت بیشتری پیش برود.
فرمانده سپاه سلمان استان اظهار کرد: یکی از ضروریاتی که مدنظر است، این است که از همین امروز باید برای اربعین سال آینده تدارک دیده شود و نسبت به تامین و تجهیز زیرساخت‌ها اقدام کنیم؛ این قبیل جلسات به طور مداوم برگزار شود و تمام موارد مورد آسیب شناسی قرار بگیرد تا زمانی که وارد مرحله عملیاتی میزبانی از زوار شدیم با مشکل مواجه نشویم.

انتهای پیام

captcha