«کودکی به تاراج رفته» روایت آلام کودکان محبوس فلسطینی
کد خبر: 3783626
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۲
مؤسسه فرهنگی هنری مرکز اسناد منتشر کرد؛

«کودکی به تاراج رفته» روایت آلام کودکان محبوس فلسطینی

گروه ادب ــ کتاب «کودکی به تاراج رفته»، که بخشی از واقعیت‌ها و آلام ملت فلسطین را به تصویر می‌کشد، مؤسسه فرهنگی هنری مرکز اسناد انقلاب اسلامی این اثر را روانه بازار نشر کرد.

انتشار کتابی از پشت‌پرده سیاست‌های رژیم صهیونیستی برای حبس کودکان فلسطینیبه گزارش خبرنگار ایکنا؛ کتاب «کودکی به تاراج رفته» که سه نویسنده اروپایی، عرب و یهودی آن را نگاشته‌اند از آثار منصفانه‌ای به شمار می‌رود که درباره نقض قوانین کنوانسیون‌های حقوق بشری از سوی رژیم صهیونیستی است. نویسندگان این اثر از استادان دانشگاه و فعالان دفاع از حقوق فلسطینیان هستند.
نکته بارز این کتاب اتکای آن بر مشاهدات میدانی است. نویسندگان از نزدیک شاهد جنایات و قانون‌شکنی‌های رژیم صهیونیستی بوده‌اند. همین موضوع تمایز اصلی اثر فعلی با آثار مشابه است. مصاحبه‌های مستقیم با نوجوانان قربانی رژیم صهیونیستی نکاتی تأمل‌برانگیز را برملا می‌کند. کتاب کودکی به تاراج رفته وضعیت دادگاه‌ها، زندان‌ها و وکلای فلسطینی کودکان زندانی را هم موشکافانه به تصویر می‌کشد.
کتاب فوق از سه بخش تشکیل شده است؛ بخش اول، که مشتمل بر چهار فصل است، چارچوبی برای درک سیاست‌های رژیم صهیونیستی در قبال بازداشت‌شدگان سیاسی، به ویژه کودکان، ارائه می‌کند. فصل اول این بخش، از جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه کودکان زندانی پرده برمی‌دارد و در فصل دوم با توجه به تلاش اسرائیل برای کنترل زمین، منابع طبیعی و اقتصاد به نظام کنترلی‌ای که این رژیم غاصب در کرانه‌های باختری و نواز غزه ایجاد کرده است می‌پردازد. در فصل سوم نیز درک گسترده‌تر و دقیق‌تری از نظام کنترلی رژیم صهیونیستی ارائه می‌شود. فصل چهارم هم استاندارد‌های بین‌المللی مربوط به زندان و رفتار با زندانیان کودک را مطرح می‌کند.

فردا////انتشار کتابی از پشت‌پرده سیاست‌های رژیم صهیونیستی برای حبس کودکان فلسطینی
در بخش دوم کتاب با تمرکز بر داده‌هایی که از کودکان دستگیرشده در کرانه‌های باختری در دسترس است، تجربه‌های واقعی این کودکان از زمان دستگیری تا آزادی‌شان از زندان مطرح می‌شود و بخش سوم به تفصیل دلایل ریشه‌ای بازداشت و زندانی کردن کودکان را از سوی رژیم صهیونیستی بررسی می‌کند.
مؤسسه فرهنگی هنری مرکز اسناد انقلاب اسلامی کتاب «کودکی به تاراج رفته» را به قلم کاترین کوک، آدام هانیه و عاده کای و با ترجمه صائب کریمی، در ۲۹۸ صفحه، با شمارگان ۱۰۰۰ نسخه و به قیمت ۲۷ هزار تومان  منتشر کرده است.
علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه این کتاب علاوه بر رجوع به سایت مرکز اسناد انقلاب اسلامی به نشانی www.irdc.ir، به فروشگاه مرکز اسناد انقلاب اسلامی واقع در خیابان انقلاب، خیابان ۱۲ فروردین، بعد از خیابان شهدای ژاندارمری، نبش مجتمع ناشران مراجعه کنند و یا با شماره تلفن ۲۲۲۱۱۱۷۴ تماس بگیرند.
انتهای پیام

captcha