استقبال مردم و مسئولان استان مرکزی از کاروان قرآنی انقلاب
کد خبر: 3783639
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۰
در دومین روز از سفر کاروان قرآنی انقلاب رخ داد

استقبال مردم و مسئولان استان مرکزی از کاروان قرآنی انقلاب

گروه جلسات و محافل ــ کاروان قرآنی انقلاب در حالی شهر اراک را به مقصد سایر شهرستان‌های استان مرکزی ترک می‌کند که مردم و مسئولان این استان از برنامه‌های قرآنی کاروان قرآنی انقلاب استقبال خوبی کردند.

استقبال مردم و مسئولان استان مرکزی از کاروان قرآنی انقلاب

به گزارش خبرنگار اعزامی ایکنا؛ آخرین محفل انس با قرآن کاروان قرآنی انقلاب در استان مرکزی، روز سه‌شنبه، دوم بهمن ماه، بعد از نماز مغرب و عشا و با حضور اعضای کاروان قرآنی انقلاب، جمعی از مسئولان استان مرکزی و مردم علاقه‌مند به قرآن در مسجد امام حسین(ع) شهر اراک برگزار شد.

در ابتدای این برنامه، مجید جیریایی، قاری ممتاز کشورمان از استان مرکزی، به تلاوت آیاتی از سوره اسراء پرداخت. از نکات جالب توجه این محفل باشکوه، استقبال و علاقه کودکان و نوجوانان حاضر در جلسه بود که از روی اشتیاق با تلفن همراه پدرومادر خود از مراسم عکس و فیلم می‌گرفتند.

با دعوت مجری برنامه، حجت‌الاسلام سرلکیان، مدیر اداره تبلیغات شهر اراک، دقایقی به سخنرانی پرداخت. وی با تشکر از کاروان قرآنی انقلاب، اظهار کرد: عرض خوش‌آمد و خیر مقدم به کاروان قرآنی انقلاب داریم که با سرپرستی استاد احمد ابوالقاسمی، مدیر قرآنی رادیو قرآن، این حرکت عظیم فرهنگی را کلید زدند. خدا را شاکریم که این توفیق نصیبمان شد و در ایام شهادت حضرت صدیقه طاهره(س) در محضر خوبان قرآنی هستیم.

وی افزود: قرآن برای ما شفا و رحمت است، همان‌طور که قاری عزیز تلاوت کردند: «وَنُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ مَا هُوَ شِفَاءٌ وَرَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنِينَ وَلَا يَزِيدُ الظَّالِمِينَ إِلَّا خَسَارًا»، ان‌شاءلله که شفای قلوب ما ظهور امام عصر(عج) باشد و به برکت قرآن، انقلابمان به انقلاب حضرت حجت(عج) متصل شود.

سرلکیان با اشاره به اهتمام ویژه مسئولان اراک به امور قرآنی گفت: خرسندیم که مسئولان استان مرکزی و شهر اراک از برنامه‌های قرآنی این‌گونه خوب استقبال می‌کنند، امشب هم در خدمت دکتر حسین بختیاری، فرماندار شهر اراک، حجت‌الاسلام قربان‌پور، مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی استان مرکزی و مهندس امیدی، مشاور استاندار استان مرکزی، هستیم که این نشان از اهتمام ویژه مسئولان استان مرکزی به برنامه‌های قرآنی دارد.

وی در ادامه گفت: امروز ترویج قرآن ضروری‌ترین و البته کارآمدترین راهکاری‌ست که می‌تواند ما را از مشکلات موجود خارج کند. الحمدلله به برکت قرآن، به برکت امام عظیم‌الشأن و به برکت وجود رهبری معظم انقلاب، امروز جلسات و محافل قرآنی ما زیاد و پررونق هستند، ولی اینها کم است.

سرلکیان ادامه داد: چیزی که کمی نگران‌کننده است، این است که تمام کارهایی که ما از سال 57 تا الان که در آستانه 40 سالگی انقلاب هستیم، برای قرآن انجام داده‌ایم، کافی نبوده، چون ما هنوز کارهای مدون برای کارهای قرآنی نداریم. هنوز خانواده‌های ما این احساس را ندارند که باید فرزندانشان در مسیر قرآن قرار بگیرند. باید دل‌های خودمان را آماده کنیم تا حرف قرآن را بهتر بفهمیم و با قران بیشتر آشنا و مأنوس شویم که اگر چنین شد، به سعادت دنیا و آخرت دست یافته‌ایم و اگر غیر از این شد، قطعاً ضرر می‌کنیم. 

مدیر اداره تبلیغات شهر اراک ادامه داد: باید شأن عاملان و فعالان قرآنی حفظ شود تا در جامعه دیگران بتوانند آنها را به‌ عنوان الگو قرار دهند، اما متأسفانه قاری و حافظ قرآن در جامعه ما شأنیت خودش را چه از نظر جامعه چه از نظر مسئولان پیدا نکرده است. برای مثال یک ورزشکار را در نظر بگیرید، وقتی او مقام بین‌المللی می‌آورد، فلان امتیاز به او تعلق می‌گیرد، یا از خدمت سربازی معاف می‌شود، اما آیا قاریان بین‌المللی و حافظان قرآن چنین جایگاه و امتیازی دارند؟ اگر این‌طور شد، فرزندان ما به الگو گرفتن از این عزیزان تشویق می‌شوند.

وی در پایان سخنانش اظهار کرد: الحمدلله مجمع قرآنیان اراک کارهای بسیار خوبی انجام داده و مسیر را برای کارها و فعالیت‌های بزرگ قرآنی هموارتر کرده است.

بعد از صحبت‌های حجت‌الاسلام سرلکیان، گروه تواشیح بریر حمدانی، از گروه‌های تواشیح استان مرکزی، به اجرای قطعه‌ای از کارهای خود پرداخت که توجه حضار را جلب کرد.

تلاوت و ذکر نکاتی از سوی احمد ابوالقاسمی، قاری بین‌المللی کشورمان، بخش دیگری از برنامه محفل انس با قرآن مسجد امام حسین(ع) بود. مدیر رادیو قرآن با قرار گرفتن در جایگاه تلاوت از شور و اشتیاق مردم اراک برای استقبال از برنامه‌های قرآنی تشکر و قدردانی کرد و اجازه گرفت تا بخشی از وقت تلاوتش را به بیان نکاتی بپردازد.

ابوالقاسمی با اشاره به فرمایشات رهبری انقلاب مبنی بر توجه به قرآن و قرآنی شدن مردم و جامعه، گفت: می‌خواهم فرمایشات مقام معظم رهبری را یادآوری کنم که مجموع فحوای کلام ایشان درباره قرآن این است که جامعه باید به حدی برسد که اگر قاری آیه‌ای خواند، مردم بتوانند بقیه آیه را حدس بزنند و بخوانند.

وی ادامه داد: افق دید رهبری انقلاب 10 میلیون حافظ است در کشور است، تا جایی که مردم بتوانند با زبان قرآن با یکدیگر صحبت کنند. همچنان که در تاریخ هم داریم، فضه خادمه به درجه‌ای رسید که با قرآن جواب دیگران را می‌داد. حتی نمونه عینی این موضوع را مردم خودمان در اوایل دهه 70 تجربه کردند. شخصیتی به نام محمدحسین طباطبایی، کودکی که در سن 5 سالگی به راحتی می‌توانست در جواب سؤال دیگران پاسخ‌های قرآنی بدهد.

سپس ابوالقاسمی به بیان خاطرت پیرامون جواب‌های قرآنی محمدحسین طباطبایی در خردسالی پرداخت که تحسین حاضران را در بر داشت.

وی در بخش آخر سخنان خود اظهار کرد: ما محمدحسین طباطبایی را دیدیم و فهمیدیم که تربیت چنین شخصیتی کاری نشدنی نیست. اگر همت کنیم و خدا یاری کند، از دل همین جلسات قرآن می‌توانیم طباطبایی‌های زیادی را تحویل جامعه بدهیم.

ابوالقاسمی در ادامه به تلاوت آیات انتهایی سوره نحل پرداخت.

در بخشی دیگر این مراسم، صلح‌جو، ابوذر کرمی، حافظ کل قرآن شهر اراک، را به جایگاه تلاوت دعوت کرد تا پاسخگوی سؤالات قرآنی حاضران در جلسه باشد. کرمی ضمن معرفی خود و توضیح درباره فعالیت‌های قرآنی‌اش، بیان کرد که می‌تواند به سؤالات حاضران از متن قرآن و همچنین ترجمه آن پاسخ دهد که این موضوع با پرسش چند نفر از مستمعان در جلسه به خوبی به اثبات رسید.

حسن ختام برنامه‌های محفل باشکوه مسجد امام حسین(ع) اراک، تلاوت حمیدرضا احمدی‌وفا، قاری بین‌المللی کشورمان، از سوره‌های اسراء و کهف بود.

در پایان برنامه با قرائت دعای ختم قرآن توسط هادی صلح‌جو، مردم، مسئولان و اعضای کاروان قرآنی انقلاب برای ثبت این شب به یادماندنی عکس دسته‌جمعی گرفتند.

یادآور می‌شود کاروان قرآنی انقلاب که در روز 1 بهمن حرکت خود را از حرم امام خمینی(ره) آغاز کرده است، صبح روز چهارشنبه، سوم بهمن، اراک را به مقصد خمین، از شهرستان‌های استان مرکزی و زادگاه بنیان‌گذار کبیر انقلاب، ترک می‌کند.

گزارش از محمدرضا رجبی

انتهای پیام

captcha