جزئیات تغییرات در چارت اجرایی نمایشگاه کتاب
کد خبر: 3783657
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۷

جزئیات تغییرات در چارت اجرایی نمایشگاه کتاب

سخنگوی شورای سیاستگذاری سی و دومین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب جزئیات تغییرات در ساختار اجرایی نمایشگاه کتاب را تشریح کرد.

به گزارش ایکنا، مهر نوشت: ایوب دهقانکار مشاور اجرایی معاونت فرهنگی وزارت ارشاد و سخنگوی شورای سیاستگذاری سی و دومین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره جزئیات اصلاح ساختار نمایشگاه کتاب عنوان کرد: سیاست ما بر چابک سازی و کوچک سازی نمایشگاه با هدف افزایش سرعت خدمات و نه صرفا کاهش هزینه های برگزاری نمایشگاه بوده و هستیم. سعی کردیم با کاهش تکثر بخش های تصمیم گیرنده بروکراسی حاکم بر نمایشگاه را کم کنیم. در همین زمینه چارت جدید نمایشگاه طراحی شده و در جلسه آتی شورای سیاستگذاری نهایی خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به پیشنهاد کاهش کمیته ها، نمایشگاه از ۱۲ کمیته به ۸ کمیته در شورا گفت: ادغام کمیته اجرایی و پشتیبانی  و حذب کمیته تشریفات در زمره تغییراتی بوده که در چارت جدید نمایشگاه پیشنهاد شده است.

دهقانکار ادامه داد: در زمینه شورای نظارت نیز سال گذشته ۴ کارگروه نظارت بر نشر داخلی، خارجی، امور مالی و اجرایی و فعالیت های فرهنگی داشتیم. در ساختار جدید پیشنهاد شده کارگروه نظارت بر فعالیت های فرهنگی حذف و وظایف آن به تناسب در سه کارگروه دیگر تقسیم شود.

وی همچنین در زمینه بخش بین المللی نمایشگاه نیز گفت: همواره در میان ناشران این بخش این اعتراض مطرح بوده که چرا بخش بین الملل به شکلی ویژه و متفاوت با بخش ناشران خارجی دیده می‌شود. به همین خاطر امسال دو کمیته بین الملل و ناشران خارجی با هم ادغام می شوند منتهی بخش های حاکمیتی که امور مربوط به میهمان ویژه و نیز روادید و ... را انجام می دهند از این دو بخش جدا و مستقلا فعالیت می کنند.

دهقانکار در پایان عنوان کرد: در جلسه آتی شورای سیاستگذاری که در هفته آینده برگزار خواهد شد ساختار نمایشگاه نهایی و مصوب و پس از آن درباره کمیته ها و واسپاری مسئولیت آنها تصمیم گیری خواهد شد.

انتهای پیام

captcha