«امین عبدی»؛ منتخب قراء کرمانشاه در جشنواره تلاوت مجلسی
کد خبر: 3783684
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۴
شب گذشته پس از اجرای تلاوت‌ها مشخص شد؛

«امین عبدی»؛ منتخب قراء کرمانشاه در جشنواره تلاوت مجلسی

گروه مسابقات ــ طی برپایی مرحله مقدماتی سیزدهمین دوره جشنواره تلاوت‌های مجلسی در استان‌ها، شب‌ گذشته «امین عبدی» به عنوان نماینده قراء کرمانشاه برای اعزام به این جشنواره مردمی انتخاب شد.

به گزارش ایکنا؛ مرحله مقدماتی سیزدهمین جشنواره تلاوت‌های مجلسی و سومین جشنواره فجر تلاوت شامگاه گذشته، دوم بهمن‌ماه در شهر کرمانشاه و در جلسه هفتگی وحید نظریان با حضور علاقمندان به کتاب آسمانی شکل گرفت.
این جلسه که هر هفته در روزهای سه‌شنبه در شهر کرمانشاه، خیابان مصطفی امامی، جنب کتابخانه امیرکبیر و با نام مجمع قاریان و حافظان کرمانشاه راه‌اندازی می‌شود، با آنکه محدودیت مکانی و وسعت کمی دارد، اما توانسته یکی از شاخص‌ترین چهره‌های قرآنی بعد از ظهور جمهوری اسلامی در کشورهای مسلمان را به جهان معرفی کند.
وحید نظریان سال‌های دور و از نوجوانی مورد توجه بسیاری از گوهرشناسان هنر تلاوت قرآن بوده و هم‌اکنون نیز در کشورهای اسلامی از وی به عنوان استاد مصطفی اسماعیل ثانی یاد می‌کنند.
در این جلسه تعدادی از قاریان و مشتاقان کتاب وحی به تلاوت آیات مورد نظر خود پرداختند که در نهایت و با پایان وقت جلسه، امین عبدی که پیش از این نیز جشنواره سوم و چهارم تلاوت‌های مجلسی را تجربه کرده بود، بار دیگر به عنوان نماینده استان کرمانشاه انتخاب و جواز حضور در سیزدهمین جشنواره تلاوت‌های مجلسی را کسب کرد.
در این جلسه همچنین، مهدی ساعد، از قاریان ممتاز و بین‌المللی جمهوری اسلامی میهمان ویژه این مرحله از جشنواره مقدماتی بود که با تلاوت خود حاضران را به وجد آورد و مورد توجه مستمعان قرار گرفت.
یادآور می‌شود، در پایان برگزاری این مراسم، از سوی مسئولان برگزاری جشنواره، هدایایی به رسم یاد بود تقدیم شرکت‌کنندگان شد.


انتهای پیام

captcha